Action Half Life

2005. február 25. – április 23.
MegnyitóOpening: 2005. február 24. 19:00
Mit jelenthet a hősiesség ma, amikor a háború, a hőstettek és a szenvedés csak virtuális műsorok részeiként jelennek meg, s folyamatosan feloldódnak a tömegmédiában?

Művünk az eszközök széles skáláját használja fel, a jól megszerkesztett 3D-s számítógépes játékoktól kezve a hollywoodi effekteken át – amelyeket a Ryan közlegény megmentése c. filmben vagy Maximus diadalmenetének parádés megjelenitésénél alkalmaztak – s egészen a gondosan válogatott, egzotikus nevű, távoli, ismeretlen vidékekről beszámoló TV-riportokig szinte mindent felölel.

Hőseink az élet legheroikusabb szakaszából kikerülő tinédzserek. A serdülőkor az az időszak, amikor a fiatal pásztor összeszedi a bátorságát és győzelmet arat az esetlen óriás fölött, amikor egy elhagyatott gyerek képes megtalálni a titkos szert ahhoz, hogy kihúzza a mágikus kardot a sziklából, s ezáltal – minden ellenségét legyőzve – király legyen. Fiatal hőseink mindannyian hódítók a virtuális világban. Ellenségük nincs jelen, a fájdalom és a szenvedés pedig a játék jellegéből adódóan eleve kizárt. Annyira elidegenedettek, hogy semmi, még közös virtuális csataterük sem gátolja meg őket abban, hogy átadják magukat az igazi személyes hőstettnek, a nem létező ellenség fölött aratott – előre biztosított – győzelemnek. A munkánk mélyén rejlő vezér-elv az az állandó próbálkozás, melynek során a ma világának csillogó realitásából megpróbáljuk kiváltani a heroizmust.

Az „Action Half Life” cím, amelyet munkánkhoz használtunk, eredetileg egy számítógépes játékot jelöl. Tizenéves hőseink a legkiválóbb modell-ügynökségek által kiválasztott – több mint 500 legjobb – jelentkező közül kerültek ki. A projekt helyszine a Sinai félsziget sivatagos tája, amely joggal érdemelte ki, hogy a Csillagok háborúja következő epizódjának helyszine legyen. A fegyverzet csupa speciális szakértelemmel kialakitott, korábbi virtuális háborúkban gondosan teszt! elt és kipróbált eszköz, amely 3D mash blaster és más jól ismert technológiák eredményeként jött létre.