Kreativitás a művészeti oktatásban

A Kritikai pedagógia erőterei – Kreativitás gyakorlatok kiállítás keretében: a Magyar Képzőművészeti Egyetem hallgatóinak angol nyelvű eseménye és Elke Krasny, a Bécsi Képzőművészeti Egyetem tanárának előadása

Majakovszkij 102 (1068 Budapest, Király u. 102., 1/1.)
2015. október 15., 16.30-19.00

Résztvevők
GIZELLA Anna
GOSZTOLA Kitti
R. HORVATH Gideon
PAP Emese
POÓR Dorottya
SEEMANN Adrienn
VÁN Janka
ZILAHI Anna

szervező: VARGA Tünde
moderál: ERLICH Gábor

Mi az, hogy kreativitás? Tanulható-e? Tanítható-e (intézményes keretek között)? Kreatív-e a Képző? Mire jó egy mester-tanítvány rendszer? Melyek a magyar oktatási rendszer sajátosságai, hogyan alkalmazkodhat hozzá és egyben maradhat autonóm gondolkodó a művészhallgató? Hogyan hat az intézményrendszer, illetve annak változása a művészhallgatók helyzetére? Milyen kilátásai vannak egy művésznek az egyetem után, illetve milyen anomáliákra mutat rá a (állami ösztöndíj rendszer) hallgatói szerződés.

Ezeket a kérdéseket vizsgálja a Magyar Képzőművészeti Egyetem hallgatóinak prezentációja és rövid videója. A prezentáción a hallgatók a 2015 tavaszán tartott, az Intermédia Tanszék oktatását érintő fórum kérdésfelvetései kapcsán világítanak rá művészetoktatási és alapvető intézményi problémákra. A kérdést tovább árnyalja a több szempontot és attitűdöt ütköztető művésztanárokkal készített videó.

Elke Krasny (bécsi Művészeti Akadémia) a művészeti oktatás és kreativitás kérdéseit elemzi a „Hogyan dolgozzunk egy kiállításban?” című előadásában.

Az előadást és a prezentációt követően a felvetett kérdésekre reflektáló vitára invitáljuk az esemény résztvevőit, az eltérő oktatási rendszerekben szerzett tapasztalatok alapján szeretnénk mintákat keresni a kortárs művészeti oktatás szerepével és lehetséges útjaival kapcsolatban.