MOME Média Játszótér

A Műcsarnok BBS 50. Más hangok, más szobák – Rekonstrukciós kísérlet(ek) című kiállítás, vetítés- és rendezvénysorozat keretében a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) diákjai hét installációból álló interaktív alkotással – MOME Media Playgrounddal – köszöntik az 50 éves Balázs Béla Stúdiót.

A hallgatók olyan művekkel készültek, amelyeknek célja az aktuális médiaművészeti tendenciák feltérképezése, különös hangsúlyt helyezve az új, experimentális médiumokban rejlő kísérletezési formákra és kommunikációs lehetőségekre. Azoknak az elképzeléseknek és vízióknak a bemutatását láthatjuk az egyes művekben, amelyek egyben a fiatal művészek jövőre irányuló stratégiáit is jelentik. Az ötletes, ugyanakkor közérthető és játékos installációk mindegyike a befogadó aktivizálására, az interakcióra helyezi a hangsúlyt.

A kiállítás kurátorai:
Szirtes János – MOME, Vizuális Kommunikáció Tanszék tanszékvezető, média design szakvezető
Erhardt Miklós – MOME, média design szak, egyetemi docens
Bakos Maxim – MOME line – design műhely

Megnyitó: 2010. február 11. csütörtök, 18.00
A kiállítást megnyitja: Szirtes János, a MOME vizuális kommunikáció tanszékének vezetője. A megnyitót követően: VHS dominó és Bosszant, nem bosszant – performansz Rutkai Bori, Márkos Róbert és Farkas Dávid (dj Bem) előadásában.

+ meglepetés: február 18-án, csütörtökön este 18:00-22:00-ig MOME/BBS audiovizuális reOpening!

A kiállítás megtekinthető 2010. február 11. és 21. között a Műcsarnokban.

A kiállítás szervezője a MOME line – design műhely

A kiállítás résztvevői:

Bogyó Virág projektjében a BBS archívum azon forgatókönyveit dolgozza fel, amelyek soha nem kerültek megvalósításra. Ezeket a dokumentumokat lehetőségként értelmezve filmstill-eket fotóz, ezzel a múlt egy alternatívájára és a BBS működésének kereteire hívva fel a figyelmet.

Lovas Dávid és Góg Emese munkája az Új média a vitrinben címet kapta. Az alkotók állást foglalnak az aktuális médiumok kérdésében, kiterjesztve az értelmezés keretét a piac és a fogyasztói kultúra világára. Munkájukban a BBS archívum anyagából válogatott filmek a hétköznapok kirakatába kerülnek, ahol a megváltozott érték-hierarchia ironikusan átértelmezi azokat.

Kiss Bence Ádám, Nagy Ágoston és Samu Bence közös pályamunkája egy nem szokványos kezelőfelület, a Space scan, amellyel térbeli mozgásokon keresztül navigálhatunk a különböző vizuális tartalmak között, valós térbeli mozgással befolyásolhatjuk a vetített tartalmakat.
www.binaura.net/stc/spacescan

Harkai Doma interaktív street-art projektje, a Demokrácia egy számítógépes program, mely a kivetített épülethomlokzatokra a látogatók által virtuálisan felfújt graffitiket archiválja és játssza le.
http://www.flickr.com/photos/10333079@N05/show/
http://www.flickr.com/photos/10333079@N05/

Feles Dániel és Birtalan Áron a kiállítótérbe egy érintéssel aktiválható installációval készülnek, amely az Aqua Glitch nevet kapta. A falra kivetített videók hangját, illetve képi megjelenését a  szemlélő a kihelyezett vízzel teli tálban keltett hullámokkal, a sík víztükör megzavarásával tudja módosítani.
http://aquaglitch.tumblr.com/

Ráday Dávid pályamunkája, az Ön:archívum a BBS szellemiségére, s ezen belül Hajas Tibor Öndivatbemutató című filmjére reflektál, kapcsolatot teremtve a mai divat, divatfelfogás és a BBS között. A Műcsarnokban, a „képzelt válogatáson” résztvevő látogatókról készült videók azonnal felkerülnek a bbsarchiv.hu oldalra, így az internet végtelen archívumába is.

Popella Dóra pályamunkája, a Tárgyiasult kivagyiság avagy „Antiszociális kerti törpék, mint korunk lelkületének lenyomata” a látogatók mozgását figyelve és erre reagálva lép működésbe: a kiállítótérben elhelyezett kerti törpék megszólítják, vagy éppen elzavarják a szemlélődőket.

Papp Szilvia Sztárlövölde munkanévre hallgató installációja a televízióval és a pushmedia egyéb fegyvereivel felvértezett üres ikonokat állítja a középpontba. Az installáció játékos módon világít rá az üres sztárkultuszra, s utal arra, hogy rajtunk múlik, kilőjük-e televízió képernyőjét vagy sem.