Összeomlás – passzív interjú

2011. szeptember 14. 19:00
Uránia Nemzeti Filmszínház (1088 Budapest, Rákóczi út 21.)

Kísérleti operafilm 12 részben
Írta és rendezte: Németh Hajnal

Közreműködők:
Ének: Xenia Romashova (szoprán), Jana Kurucová (mezzo), Susanne Gritschneder (alt), Gregory Warren (tenor), Nathan De Shon Myers (bariton), Tomasz Wija (basszus), Kinderchor Canzonetta Berlin
Kórusvezető: Jochen Wittur
Zongora: Virginia Ehrhardt, Matthias Samuil
Cselló: David Sills
Az angyal hangja: Jomo Charles-Schmid
Zene: Reggie and Cornelia Moore; Georg Friedrich Händel – Lascia Ch io Pianga, Aria from Rinaldo
Kamera: Imreh István
Kamera asszisztens: Lovas Péter
Hangfelvétel: Volker Schaner, Dino Grobe, Yensin Jahn, Studios Saal3 Berlin
Utómunkálatok: Németh Hajnal, Volker Schaner, Yensin Jahn
Gyártás: C3 Kulturális és Kommunikációs Központ Alapítvány, FuFoo Film GmbH, Németh Hajnal
Partner a megvalósításban: BMW Group Cultural Communications és BMW Leipzig Plant
Készült: 2011, Berlin, Leipzig

Full HD, 5.1 DD, 90
A videó eredeti nyelve angol és német, a vetítés magyar feliratokkal történik.

Az 54. Velencei Biennálé Magyar Pavilonjában látható Németh Hajnal Összeomlás – Passzív Interjú című instállációja 2011. november 27-ig. Az mű egyik fontos, erre az alkalomra elkészült egysége az a 90 perces operafilm, amelynek hazai ősbemutatójára kerül sor az Urániában. A videómű egyszerre játékos és komoly, improvizatív és szigorúan megkomponált „történetinek” mindegyike kapcsolódik az autóhoz, civilizációnk, hétköznapjaink egyszerre kultikus és praktikus termékéhez.

A zenemű szövegkönyve tizenkét „passzív interjún” alapul, amelyet operaénekesek változtattak át zenei formává, adtak elő egy autógyárban, szerelőcsarnokban, autószalonban, a lipcsei BMW gyár irodájában és más helyszineken. Mondhatnánk azt is, e mű a véletlen és szükségszerűség határairól szól, egyszerű eszközökkel, tiszta, könnyen átlátható szerkezetben. A tizenkét improvizatív zenei egység mellett felcsendül egy rövid ária a szabadságról s egy másik dal is: életről és halálról.

Az önálló, filmszínházban történő bemutatás reményeink szerint nem csupán a képzőművészet, a zene, a mozgókép és a művészeti határterületek iránt érdeklődőknek lehet izgalmas, de mindazok számára is élményt jelenthet, akik egyszerűen csak másfél órányi figyelmet szánnak e kivételes produkciónak.

54. Velencei Képzőművészeti Biennálé Magyar Pavilon
Kurátor: Peternák Miklós
Nemzeti biztos: Gulyás Gábor
Biennále iroda: Gáspár Júlia

www.crash-passiveinterview.c3.hu