Európa képekben

határidődeadline: 2010. március 15.

Az „Európai Bizottság” kategória: „Rövid videofelvételek készítése a felhasználó által készített és az archivált online tartalom kombinálásával”

A legjobb olyan videoklip, amely az „Európa képekben” témában az audiovizuális archívumokat a felhasználó által készített tartalommal vegyíti. A klipnek az internetre kell készülnie, és alkalmasnak kell lennie a mobilkészülékeken és a szociális hálózatokon keresztüli terjesztésre is.

A győztes 10 000 eurós nyereményben részesül.

RÖVID ÖSSZEFOGLALÓ

Egészen 1945-ig visszatekintve az Európai Unió fejlődésével foglalkozó archivált audiovizuális anyagok legnagyobb gyűjteményével az Európai Bizottság audiovizuális szolgálata rendelkezik. A honlapján elérhető digitális anyagok 1300 videofelvételből, 30 000 fényképből és 11 000 történelmi hangfelvételből állnak.

Az Európai Bizottság meghívja mind az audiovizuális szakembereket, mind a természetes személyeket, hogy mérjék össze erejüket egy olyan, legfeljebb 3 perces videoklip elkészítésében, amely az archivált uniós anyagok és a résztvevő által készített új vagy átdolgozott képek egyvelegéből Európát eredeti megvilágításban ábrázolja.

A klipnek a résztvevő személyes tapasztalatait tükrözve Európa egyedi arcát kell kifejeznie, és eredeti, kreatív és esztétikai megközelítésével az interneten és/vagy mobilkészülékeken keresztül széles körű, fiatal célközönséghez kell szólnia.

A jelentkezőknek művészi, ismeretterjesztő, humoros vagy fiktív szemszögből pozitív képet kell festeniük Európáról, személyes vagy nyilvános szituációkat bemutatva napjaink vagy a régmúlt Európájából a résztvevő közvetlen környezetéből: családjából, munkahelyéről, az őt körülvevő közösségből, városából, falujából vagy helyi zenei, divat, szabadidős, játékos rendezvényekről, amelyek Európát eredeti módon ábrázolják.

CÉLKÖZÖNSÉG

Az Európai Bizottság olyan videoklipeket vár, amely képes felkelteni a 15–35 év közötti közönség figyelmét, különféle társadalmi és gazdasági hátterű férfiakét és nőkét egyaránt.

KIVÁLASZTÁSI KRITÉRIUMOK

• a klip eredetisége, a kreativitás szintje, művészi és esztétikai megközelítés
• a tartalom egyetemes jellege és hogy mennyire képes eljutni az európai célközönséghez a különböző csatornákon keresztül
• mennyire lehet terjeszteni, és a tartalma mennyire ösztönöz csoportok vagy blogok létrehozására
• a végtermék technikai minősége

KÜLÖNLEGES FELTÉTELEK

1. A klip nem lehet három percnél hosszabb, és honlapra feltölthető formátumban kell elkészülnie.
2. A versenyre produkciós vállalatok és 18. életévüket betöltött személyek jelentkezhetnek.
3. A klip legalább 50%-ának az Európai Bizottság honlapjáról letölthető archivált anyagból kell állnia.
4. A szerzői jogok miatt a „dokumentumfilmeket” leszámítva a
http://ec.europa.eu/avservices/content360/ honlapon elérhető bármilyen anyag szabadon felhasználható a klip elkészítéséhez.
5. A klippel kapcsolatos minden szerzői és más jog a résztvevőt illeti meg. A Bizottságnak azonban jogában áll:
– a klipet a nyilvánosság előtt közzétenni és közvetíteni olyan rendezvényeken, amelyek célja elsősorban a Bizottság tevékenységeinek ismertetése és elősegítése,
– a klipet az interneten kis felbontásban világszerte terjeszteni.
6. A versenyre jelentkezéssel a résztvevők elfogadják a verseny általános szabályait és a rövid összefoglalóban leírt szabályokat.
A jelöltek közvetlenül a Dailymotion erre kijelölt csatornáján teszik közzé klipjeiket http://www.dailymotion.com/sas/EUContent360

Első körben – az internetes felhasználók szavazatainak figyelembevételével – az Európai Bizottság által felállított zsűri összeállítja a három legjobb klip listáját.

A három döntőst felkérik, hogy vegyenek részt és mutassák be klipjüket a 2010. évi MIPTV-n (2010. április 12–16.) az Európai Bizottság által szervezett vetítésen.

A 10 000 eurós díjban részesülő győztes neve a MIPTV 2010 eseményen tartandó Content 360 díjátadó ünnepségen kerül bejelentésre.