2015. 03. 27. (péntek)
Labor (Bp. V. Képíró u. 6.)
18:00: Fogadóóra Keezheekoni Willowshimmer tündérrel a kortárs művészet helyzetéről
moderátor: Fayme / Tangl Edit
19:30: Kerekasztal-beszélgetés a kurátori oktatásról
résztvevők: Bencsik Barnabás, Istvánkó Bea, Lázár Eszter, Soós Andrea, Timár Katalin
20 éve, 1995. március 23-án rendeztem első kiállításomat a Gallery by Night keretében (A nagy számok törvénye, résztvevők: Beöthy Balázs, Bakos Gábor, Eike, Eperjesi Ágnes, Erdély Dániel, Gerhes Gábor, Gerber Pál, Július Gyula, Kenedi Erzsébet, Nemes Csaba, Sugár János, Szarka Péter, Szil István, Szűcs Attila, Várnagy Tibor, Várnai Gyula).
Abban az évben Bencsik Barnabás koncepciója olyan szakemberek felkérésén alapult, akik elsősorban képzőművészeti tárgyú kritikák, szakcikkek írásával foglalkoztak, talán egyikük sem csinált korábban kiállítást. Az akkori kurátorok között én vagyok az egyetlen, aki főállásban foglalkozik „kiállítás-csinálással”, bár mindezt nem egyetemen tanultam és nincs róla diplomám.
A 90-es években mindannyian a próba-szerencse útját követtük, azaz a gyakorlatban kipróbált megoldások sikere vagy kudarca révén sajátítottuk el a szakmát. Azóta megjelent egy új generáció, akik a felsőoktatásban ismerik meg a kurátorság elméleti kérdéseit és sajátítják el annak gyakorlati módszereit. Ez azért is bír jelentőséggel, mivel Budapesten is létrejött egy ilyen, magas színvonalú képzés.
A beszélgetés kiindulópontja tehát a 20 évvel ezelőtti kiállítás. Azt próbáljuk meg körüljárni, hogy miben áll az ún. kurátori fordulat jelentősége, hogyan hat ez az oktatásra, és milyen módon vethetjük össze a generációk tevékenységét abból a szempontból, hogy részesültek-e ilyen jellegű oktatásban, vagy sem.