A XX. század két kiemelkedő jelentőségű pécsi származású művészét megidéző pályázatok közös pontja a köztéri művészet nem konvencionális megközelítése volt.
A Breuer Marcellről elnevezett pályázat a Bauhaus pécsi származású mesterének kíván emléket állítani. Habár Breuer Marcell az egyik legismertebb pécsi a világban, 18 évesen elhagyta szülővárosát és Dessauban lett világhírű tárgytervező a csővázas bútorok feltalálásával, és az USA-ban írta be magát az építészettörténetbe. Azonban Magyarországon nincs épülete, Pécsett nincs emléke. Jelentőségét is csak kevesen ismerik.
A hat képzőművész meghívásával zajló Breuer Marcell Pécsett / Oda-vissza című pályázat végeredményeként a Konferencia és Koncertközpont előtt kialakítandó Breuer Marcell sétányon a zsűri döntésének megfelelően Csákány István Breuer Marcel Emlékszoba című munkája állít majd emléket a világhírű építésznek.
A győztes mű a beteljesíti a pályázat eredeti célkitűzését azzal, hogy a hagyományos emlékműművészet meghaladására törekedett. A „Marcel Breuer emlékszoba ” címet viselő alkotás nem más mint egy anti-emlékmű, vagyis olyan munka, amely az emlékállítás gesztusának értelmére kérdez rá.
A Victor Vasarely Nemzetközi Művészeti Pályázat győztes munkája Uránváros főterén állhat majd. A Makra Zoltán és Palatinus Dóra munkája a 37 m2 címet kapta és egy 37 négyzetméteres uránvárosi panellakás térbeli dimenzióit alkotja meg a városrész főterén.