Mi köze ehhez a művészetnek?

A művész társadalmi szerepvállalásának növelése
Laura Raicovich előadása

Időpont: 2014. március 26. (szerda), 18.00
Helyszín: Jurányi Produkciós Inkubátorház (1027 Budapest, Jurányi utca 1-3.)

A New York-i székhelyű Creative Time a világ egyik legfontosabb public arttal foglalkozó non-profit szervezete, mely újító, helyspecifikus, társadalmilag elkötelezett művészeti projektek megvalósulását támogatja. Tevékenységük mögött az a felismerés áll, hogy a közterek, nyilvános helyszínek kreatív, szabadon felhasználható felületet biztosítanak a kritikai attitűddel rendelkező alkotók számára, akik, mint a közösség innovatív, gondolkodó tagjai, képesek a környezetükben zajló politikai-társadalmi folyamatok elemzésére, bemutatására, és művészeti eszközökkel való alakítására is.

Laura Raicovich a Creative Time nemzetközi ügyekért felelős igazgatójaként olyan programokat koordinál, mint a Creative Time Reports, a Creative Time Summit, vagy a Global Residencies, melyek az anyaszervezet elképzeléseit igyekeznek nemzetközi kontextusban is megvalósítani.

Budapesti előadásában az ezen projektekből kiemelt példákon keresztül illusztrálja a művészek növekvő társadalmi szerepvállalását, bemutatva azokat a mechanizmusokat, melyek lehetővé teszik törekvéseik széles nyilvánossághoz való eljutását.

Az előadás nyelve angol.
Minden érdeklődőt szeretettel várunk!
A belépés ingyenes.

Laura Raicovich 2012 óta vezeti a Creative Time nemzetközi ügyekért felelős részlegét. Laura a Dia Art Foundation igazgatóhelyettesi székéből érkezett a Creative Time-hoz, korábban a Solomon R. Guggenheim Múzeumban és a Public Art Fundnál is dolgozott. Tanulmányait a Swarthmore College-ben kezdte, mesterdiplomáját a a City University of New York Liberal Studies programján szerezte. Nemzetközileg ismert előadó, emellett írással is foglalkozik; Walter de Maria azonos című, ismert műve által inspirált At The Lightning Field c. lírai esszé szerzője, spam szövegekből szerkesztett folytatásos regénye, a Diary of Mysterious Difficulties pedig a The Brooklyn Rail művészeti folyóirat hasábjain jelenik meg.