Mona Lisa képében

Az MKE intermédia szakos hallgatóinak csoportos kiállítása

Akvárium Klub (1051 Bp., Erzsébet tér)
2012. július 6-12-ig

Megnyitó: 2012. július 5. 19 h
A kiállítást megnyitja Rényi András művészettörténész, esztéta. A megnyitón Getto Ferenc elmondja Frutte di mare című versét.

Kiállító alkotók: Bálint Bence, Erdős Zsófia, Hajdu Bence, Karácsony Dóra, Mihályi Barbara, Simon Zsuzsanna, Szabó Márk, Szentpétery Annamária, Tésy Dániel

A kiállítás kurátora Páll Evelin

A kiállított videó- és fotómunkákban, videó- és diavetítésen alapuló installációkban közös, hogy a klasszikus művészettörténet olyan témáira reflektálnak, mint a tájkép, a festészet eredete és a “kép tere” – miközben a művészet- és a társadalom némely aktuális kérdését tematizálják.

Tésy Dániel videómunkájában a társadalmi nem konstruált jellegét vizsgálja egy emblematikus műtárgy, a Mona Lisa festmény kapcsán. Tésy empatikus érzékenységgel és humorral mutatja be a megszólított nők hol esetlenebb, szemérmesebb, hol magabiztosabb próbálkozásait, miközben megpróbálják teljesíteni a feladatot: utánozzák M.L. híresen sejtelmes mosolyát.

Szentpétery Annamária I Am Better Than You és Not Enough című videómunkáiban a női nem versengési kényszere provokatív agresszióban ölt formát.

Simon Zsuzsanna fiatal nőket mutat be, miközben a társadalom által rájuk kényszerített elvárásoknak megfelelve vastag sminkréteget kennek fel és távolítanak el az arcukról (Veronika kendője).

Szabó Márk „map art” installációja a térképészet határait, a geográfia kódrendszerének szubjektivitását vizsgálja a fotó és a tájképfestészet műfajainak segítségével (Térkép).

Karácsony Dóra manipulált fotói a személyes geográfia analógiájára személyes tájképeknek nevezhetők (Budapest Landscapes).

Hajdu Bence Elhagyatott festményein az ember nélküli, kulturálisan determinált kép tere tárul elénk. Mihályi Barbara fotói elidegenítő és távolságtartó érzetet keltenek, ahogyan Erdős Zsófia közeli felvétele is.

Az elhagyatott festmény motívuma tér vissza Bálint Bence Plein Air című videóján a több ízben elrepülő és landoló vászon ironikus élcében.

Erdős Zsófia fotója


Art Moments Budapest