A Magyar Képzőművészeti Egyetem Doktori Iskolája tisztelettel meghívja Önt a TÁMOP-4.2.2.B-10/1 pályázati projekt eredményeinek bemutatójára.
Időpont: 2013. június 27. (csütörtök) 13:00
Helyszín: az MKE Doktori Iskolájának épülete
Cím: Feszty-ház, 1063 Budapest, Bajza u. 30.
(Bejárat: Kmety Gy. u. 27.)
Program:
13.00 – 13.30
Kőnig Frigyes, az MKE rektora köszöntőt mond,
Peternák Miklós, tanszékvezető egyetemi tanár ismerteti az MKE Doktori Iskolájában folyó képzés színvonalának és minőségének fejlesztése című kutatási projektet,
Szegedy-Maszák Zoltán, a Doktori Iskola vezetője bemutatja a Doktori Iskola katalógusát,
Galambos Éva, művész-restaurátor, egyetemi tanársegéd a restaurátori kutatásokról számol be
13.30 kérdések
13.50 Előd Ágnes, a Doktori Iskola adjunktusa vezetésével kipróbálhatók a Doktori Iskola számítógépes laboratóriumának új eszközei és szoftverei
14.30 a Feszty-házban megtekinthetők a projekt keretében készült műalkotások
A Magyar Képzőművészeti Egyetem Doktori Iskolájában folyó interdiszciplináris oktatás célja, hogy a hazai művészeti szakma számára professzionális, nemzetközi dimenziókban is gondolkodni és együttműködni képes művészeket neveljen ki. Ezt a célkitűzést segítette elő az elmúlt két évben zajló nagyszabású fejlesztési projekt. Az új eszközök és kutatások ahhoz is hozzájárulnak, hogy az MKE megőrizze az utóbbi húsz évben betöltött vezető szerepét a hazai képzőművészeti innováció terén.
A Doktori Iskola workshop sorozatot szervezett elismert nemzetközi szakértők meghívásával, vizuális művészeti kutatásra alkalmas számítógép labort alakított ki, és az új laboratórium infrastruktúrájára alapozva a háromdimenziós vizualizációs alkalmazásokkal kísérletező kurzust indított el. Szimpozion és további workshopok gazdagították a programot, valamint több csoportos kiállítás adott lehetőséget arra, hogy a hallgatók párbeszédet igénylő közös projektek keretében mutathassák be szakmai kompetenciáikat.
A program kiemelt célja, hogy felhívja a hasonló digitális alkalmazásokkal dolgozó lehetséges partnerek figyelmét az MKE-n folyó nemzetközi szintű kreatív, kísérletező szellemű alkotómunkára valamint a hallgatók magas szintű tudására. A Doktori Iskola hallgatói a jelenleg futó projekteken túl is készek ismereteik gyakorlati felhasználását igénylő további együttműködésekre. A képzőművészek szerepe a technológiai innovációban a kilencvenes évektől jelentős: a digitális, infokommunikációs, interaktív technológiák alkalmazásával fontos szerepet játszottak a háromdimenziós vizualizációs alkalmazások és az új augmentált virtuális világok létrejöttében, amelyeket elsősorban a játéktervezés, a filmipar, a robotika, az építészet, az űrkutatás, az ipari tervezés és a számítógépes oktatás területein használnak.