Pályázat a Műcsarnok Nkft. üv. igazgatói munkakörre

A Műcsarnok Kiemelten Közhasznú Nonprofit Kft. alapfeladata a magyar és a nemzetközi kortárs képzőművészet – valamint iparművészet, fotóművészet, építészet és intermedia – értékeinek bemutatása, kiállítások és művészeti események hazai és külföldi rendezése, szakmai kiadványok megjelentetése, a vizuális kultúra terjesztése. A nemzetközi kortárs művészet magyarországi és a magyar kortárs művészet külföldi bemutatása érdekében a Műcsarnok Nonprofit Kft. feladata szakmai kapcsolatok kiépítése és fenntartása, együttműködési lehetőségek megteremtése, a magyar művészek nemzetközi megjelenésének és integrálódásának elősegítése és támogatása nemzetközi rendezvényeken.

A Társaság a közhasznú szervezetekről szóló 1997. évi CLVI. Tv. 26. § c) 5. pontja szerinti kulturális tevékenységet, mint közhasznú tevékenységet végzi.

A Társaság célszerinti kiemelkedő közhasznú, közszolgáltató tevékenységei (TEÁOR szerint):

– 58.11’08    Könyvkiadás,

– 59.11’08    Film- videó- televízióműsor-gyártás,

– 59.11’08    Film- videógyártás, televíziós műsorfelvétel utómunkálatai

– 72.20’08    Társadalomtudományi humán kutatás, fejlesztés,

– 85.52’08    Kulturális képzés,

– 90.03’08    Alkotóművészet,

– 90.04’08    Művészeti létesítmények működtetése (fő tevékenység).


A Társaság általános közhasznú, közszolgáltató tevékenysége:

– 91.01’08    Könyvtári, levéltári tevékenység.


A Társaság vállalkozási tevékenységet a közhasznú céljainak megvalósítása érdekében, azokat nem veszélyeztetve végez az alábbiak szerint:

– 18.12’08    Nyomás (kivéve napilap),

– 18.13’08    Nyomdai előkészítő tevékenység,

– 18.14’08    Könyvkötés, kapcsolódó nyomdai szolgáltatás,

– 47.61’08    könyv kiskereskedelem,

– 47.62’08    Újság-, papírárú kiskereskedelem,

– 47.78’08    Egyéb, máshova nem sorolt új áru kiskereskedelme,

– 47.79.08     Használtcikk bolti kiskereskedelme,

– 49.41’08    Közúti áruszállítás,

– 52.29’08    Egyéb szállítást kiegészítő szolgáltatás,

– 52.10’08    Raktározás, tárolás,

– 56.10’08    Éttermi, mozgó vendéglátás,

– 56.29’08    Egyéb vendéglátás,

– 58.19’08    Egyéb kiadói tevékenység,

– 59.20’08    Hangfelvétel készítése, kiadása,

– 68.20’08    Saját tulajdonú, bérelt ingatlan bérbeadása, üzemeltetése,

– 73.11’08    Reklámügynöki tevékenység,

– 73.12’08    Médiareklám,

– 82.30’08    Konferencia, kereskedelmi bemutató szervezése,

– 82.99’08    Máshová nem sorolt egyéb üzleti szolgáltatás.


A Társaság székhelye:         1146 Budapest, Dózsa György út 37.

A Társaság telephelyei:       Ernst Múzeum (1065 Budapest, Nagymező utca 8.)

Dorottya Galéria (1051 Budapest, Dorottya utca 8.)

Tulajdonosi szerkezet:         MNV Zrt. 100%


A Társaság fontosabb adatai a 2009. december 31-i beszámoló alapján:

Saját tőke:                                  54.501 eFt

Jegyzett tőke:                                3.000 eFt

Mérleg szerinti eredmény:                 559 eFt

Értékesítés nettó árbevétele:        57.503 eFt

Egyéb bevételek:                      457.885 eFt

Átlagos statisztikai létszám:        58 fő


Az ügyvezető igazgató fő feladatai:

Az ügyvezető igazgató feladata a társaság ügyeinek vitele, irányítja és ellenőrzi a társaság napi munkáját, a jogszabályok és az Alapító Okirat keretei között, illetve az Alapító döntéseinek megfelelően. Jogosult dönteni minden olyan kérdésben, ami nem tartozik az Alapító kizárólagos hatáskörébe. Kialakítja a Társaság munkaszervezetét. Gondoskodik a társaság üzleti könyveinek és egyéb nyilvántartásainak szabályszerű vezetéséről, nyilvántartja az Alapító határozatait. Az ügyvezető igazgató a társaság munkaviszonyban álló alkalmazottja, a társaság első számú vezető állású munkavállalója. Az ügyvezető igazgató gyakorolja az Alapító hatáskörébe nem tartozó munkáltatói jogokat a társaság alkalmazottai felett.

Gondoskodik a Társaság vagyonának hatékony működtetéséről. Az ügyvezető igazgató általános és szakmai, valamint gazdasági programot magában foglaló üzleti és szakmai tervet készít a következő üzleti évre; pénzügyi beszámolót készít a társaság vagyoni helyzetéről, a kapott működési támogatás felhasználásáról, a társaság üzleti és szakmai eredményeinek alakulásáról; közhasznúsági jelentést készít.

Az ügyvezető igazgató képviseli a társaságot a bíróságok, a hatóságok előtt és harmadik személyekkel szemben. Cégszerű aláírásra jogosult.

Az Alapítót a társaság működéséről – igény szerint – folyamatosan tájékoztatja, az Alapító hatáskörébe tartozó kérdésekben határozat hozatalát kezdeményezi, a meghozott határozatokat végrehajtja.


A ügyvezető igazgatói munkakör betöltésének kezdete 2011. január 1.


Pályázati feltételek:

– európai uniós tagországi állampolgárság,

– cselekvőképesség,

– büntetlen előélet,

– magyar nyelv teljes körű ismerete, angol nyelv tárgyalási szintű ismerete,

– felsőfokú iskolai végzettség (főiskolai és/vagy egyetemi diploma),

– legalább 5 éves szakmai tapasztalat

– legalább 3 éves vezetői gyakorlat,

A betöltendő munkakör fontos és bizalmas munkakörnek minősül, melynek betöltéséhez szükséges a nemzetbiztonsági ellenőrzés lefolytatása és vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség teljesítése.


A pályázathoz csatolni kell:

– a pályázó szakmai életútját részletesen bemutató fényképes önéletrajzot,

– három hónapnál nem régebbi hatósági erkölcsi bizonyítványt (vagy a bizonyítvány megkérését igazoló feladóvevényt),

– iskolai végzettséget és egyéb szakképzettséget, nyelvismeretet, képesítést tanúsító okiratok közjegyző által hitelesített másolatát,

– a megpályázott munkakörrel kapcsolatos – maximum 5 gépelt oldalnyi terjedelemben elkészített – szakmai (vezetői) elképzelését, kitérve benne külön-külön a Kft. közhasznú és vállalkozási tevékenységével kapcsolatos elképzelésekre,

– nyilatkozatot arról, hogy a pályázati anyagot az eljárásban résztvevők megismerhetik,

– nyilatkozatot arról, hogy a pályázó aláveti magát a munkakör betöltéséhez szükséges nemzetbiztonsági ellenőrzés lefolytatásának, és eleget tesz vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségének,

–  nyilatkozatot arról, hogy a pályázó hozzájárul / nem járul hozzá ahhoz, hogy az MNV Zrt. a pályázat elbírálását követően 12 hónapig megőrizze a pályázati anyagát az MNV Zrt. Ellenőrző Bizottsága esetleges utólagos ellenőrzése céljából.


Előnyt jelent:

– bölcsészettudományi felsőfokú végzettség (művészettörténész diploma),

– kortárs képzőművészeti kiállítási intézményben szerzett szakmai gyakorlat,

– a nonprofit szférában szerzett menedzseri tapasztalat,

– további idegen nyelv ismerete.


A pályázatot 2010. december 7. napján 11. és 12. óra között egy erre kijelölt bizottság jelenlétében a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. (székhely: 1133 Budapest, Pozsonyi út 56.) Társaságokért Felelős Igazgatóságán (I.) személyesen kell 1 (egy) példányban lezárt borítékban benyújtani, a borítékon fel kell tüntetni a pályázó nevét és a megpályázott pozíciót.

A pályázatok benyújtását követően a borítékok bontására egy erre kijelölt bizottság jelenlétében kerül sor, aki annak tartalmát jegyzőkönyvben rögzíti.


A pályázattal kapcsolatban érdeklődni lehet:

Budai Ákos portfolió vezető menedzsernél a Társaságokért Felelős I. Igazgatóságon; 237-4201 telefonszámon, munkanapokon hétfőtől-csütörtökig 9-15 óráig, pénteken 9-12 óráig (fax: 237-4145);

e-mail:


A pályázat elbírálásának rendje:

A bizalmasan kezelt pályázatok a benyújtási határidőt követő 30 napon belül kerülnek elbírálásra, a pályázók írásbeli értesítésére a pályázat elbírálásáról szóló döntés meghozatalát követő 15 napon belül kerül sor.

Amennyiben a pályázó a benyújtott pályázatához a hatósági erkölcsi bizonyítvány megkérését igazoló feladóvevényt csatolta, úgy az erkölcsi bizonyítvány benyújtására a pályázat beadási határidő lejártát követő 15. nap 16.00 óráig van lehetősége.

Az illetékes döntéshozó szerv a pályázat nyertesévé csak a határidőben benyújtott, 3 hónapnál nem régebbi erkölcsi bizonyítvánnyal rendelkező személyt jelölhet.

(forrás: Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.)