Trafó Galéria Nyitott Műterem #07

Keresztesi Botond

2021. január 21. 21:00
https://www.facebook.com/Trafo.Gallery

A Trafó Kortárs Művészetek Háza e-Trafó elnevezésű online programsorozata minden hétköznapra digitális platformokon elérhető programokat kínál. A programsorozat része a Trafó Galéria online műteremlátogatás-sorozata, melynek keretében minden csütörtökön 21 órától kurátorok és szakírók kalauzolásával nyerhetünk betekintést egy-egy képzőművész műtermébe, és ismerhetjük meg legfrissebb műveiket és terveiket.

A sorozat hetedik eseményén, január 21-én Keresztesi Botond budapesti műtermébe látogatunk el Miklósvölgyi Zsolt szerkesztő, kritikus, a Technologie und das Unheimliche és a Hungarofuturista mozgalom társalapítója, a Café Bábel folyóirat szerkesztője vezetésével. A beszélgetést a Trafó Galéria Facebook-oldalán élőben lehet követni, az online műteremlátogatás végén pedig ugyanitt várjuk a kérdéseket.

A sorozat további alkalmai:

2021.01.28. 21:00 Katarina Šević | beszélgetőtárs: Somogyi Hajnalka
2021.02.04. 21:00 Keresztes Zsófia | beszélgetőtárs: Zsikla Mónika
2021.02.11. 21:00 Rita Ackermann | beszélgetőtárs: Mélyi József
2021.02.18. 21:00 Gerhes Gábor | beszélgetőtárs: Nagy Gergely

Keresztesi Botond munkái elsősorban a figurális alapokon nyugvó festészet médiumához köthetők – képeinek kiindulópontját jellemzően mindennapi, ikonikus használati vagy dísztárgyakról készült, interneten talált vagy saját készítésű fotók jelentik. Keresztesi festményein kollázsszerűen olvadnak egymásba különféle művészet-, grafika- és designtörténeti referenciahálók, idők, síkok és terek. Egyes munkái a korai magyar avantgárd festészetéhez és a negyvenes évek plakátművészetéhez kapcsolhatók vizuálisan, más alkotásainál a nyolcvanas évek tárgykultúrája, popkultúrája és az időszak reklámjainak vizualitása köszön vissza. Keresztesi vásznain lazán megférnek egymás mellett Magritte és de Chirico metafizikus minimalizmussal átitatott figurális idézetei; a trecento tájképfestészetet referáló képstruktúrák, antik szobortorzók, Henry Moore, vagy Brancusi alkotásai.

Keresztesi számára ezen túl fontos viszonyítási pont a számítógép virtuális felületeinek látványa, a stock-fotók, a különféle filterek vagy a 3D-renderelés effektjei. Sajátos, szürrealitásba hajló, meglepő képzettársításokkal operáló formanyelve tárgyak és szimbólumok vizsgálatán keresztül fejt vissza a múltból eredő, de a jelent is meghatározó narratívákat.

Keresztesi Botond (1987) a Magyar Képzőművészeti Egyetem Festő szakán végzett. 2016 és 2018 között Derkovits-ösztöndíjban részesült. Egyéni kiállításai a budapesti Trapéz Galériában, az Artkartell Project Spaceben, a Labor Galériában, az ENA Viewing Spaceben és a Horizont Galériában, a berlini Future Galleryben, a kassai VUNU-ban, a drezdai Schimmel Projectsben, a vijhuizeni Kunsfortban, a párizsi Gallery Derouillonban és a selmecbányai Banská Štiavnicában voltak láthatóak. Többek között a New York-i The Hole, a malmöi Karl Kostyál Gallery, a berlini Future Gallery, a prágai Litost Gallery, a milánói Villa Vertue Masolo, a berlini Storage Capacité, a Magyar Nemzeti Galéria, a budapesti Art Quarter Budapest (AQB) Project Space, az oslói Schloss, a rigai 427 Gallery és a bonni Künstlerforum Bonn csoportos kiállításain is szerepelt.

www.botondkeresztesi.com