2023. január 15.- 2023. február 25.
Deák 17 Galéria (Budapest V. Deák Ferenc utca 17.)
Megnyitó: 2023. január 14., 16:00
Megnyitja: Peternák Miklós, igazgató
KIÁLLÍTÓK
Bódy Gábor, JODI, Maurer Dóra, Nagy Ágoston, NAO, Plesznivy Ákos és Tihanyi Áron, Szécsényi-Nagy Lóránd, XORXOR (Hajdu Gáspár és Papp Gábor). Játékok a verseny két évtizedének díjnyertes pályaműveiből: Almádi Péter, Bán Titusz, Bódi-Máté András, Buzási Gábor, Buzási Tibor, Gál Attila, Incze Attila, Jankó András, Kormányos Balázs, Kovács Ákos, Lázár Zsolt, Miklós Gábor, Pálinkás István, Simon Áron és Tőkés Róbert Attila, Smit Erik, Tanyi Attila, Viczián Gábor.
19 <20 ≤2022 – FORMÁLD A VILÁGOD!
A C³ Alapítvány 2022-ben huszadik alkalommal hirdette meg a Szabadfogású Számítógép versenyét és mutatja be a díjnyerteseket, ezúttal a Deák17 Galériában rendezett kiállításon. A gyerekek és tizenéves fiatalok alkotói fantáziájában bízó, a 19 év alatti korosztályt új szellemű projektekre ösztönző felhívásunk e jubileumi alkalommal is elérte a célját. A résztvevők bármely saját készítésű, számítógéppel vagy digitális eszközzel létrehozott projekttel pályázhattak, s a szabad kísérletezés, az iskolás keretektől független egyéni alkotókedv friss és eredeti eredményei reményeink szerint nem csupán a szervezők és a szakmai zsűri, hanem a nagyközönség tetszését is megnyerik.
JÁTÉK NEM JÁTÉK
A jubileumi alkalom, melynek során a C³ Alapítvány versenye idősebb lett a megcélzott korosztálynál, arra ösztönözte a projekt barátait és támogatóit, hogy a szokásos évi bemutatón túl átfogóbb és hosszabb időn át nyitva tartó kiállítással ünnepeljen. A “JÁTÉK NEM JÁTÉK” cím többféle lehetséges olvasata utal a lényegi üzenetre, vagyis arra a sokféle jelentésre, amit a játék a szórakozástól a társadalmi együttlét formáin keresztül a művészetig felvehet mindennapjainkban. Egészen új és immár klasszikussá vált alkotások láthatók e kiállításon: mindnek köze van a játék valamely formájához, jelentéséhez, alkalmazásához, értelmezéséhez, megmutatásához. Van közöttük képként és mozgóképként nézhető, játszható és nem könnyen játszható, aktív és interaktív, konstruált és rekonstruált, álló és mobil, retro-játék és életjáték. Vannak, akik szerint a művészet is a játékból ered, ami nélkülözhetetlen mai, összetett világunk megértéséhez, mások szerint a (digitális) játékok függőséget okozhatnak, kiszolgáltatottá tesznek. De szándékaink szerint a bemutatott műegyüttes egyszerre élvezetes és elgondolkodtató.
Az elmúlt húsz évben több, mint 7500 pályázó nevezett a C³ Alapítvány versenyére, közülük válogattunk virtuális időutazást szimulálva több, mint egy tucat témánkhoz illeszkedő munkát, különböző évekből.
Koncepció, szervezés, kivitelezés: Fernezelyi Márton, Menesi Luca, Nagy Ágoston, Peternák Miklós, valamint a C³ Alapítvány és a Deák17 Galéria munkatársai.
TÁMOGATÓK ÉS PARTNEREK
Ars Electronica, Budapest Galéria, Deák17 Gyermek és Ifjúsági Galéria, Deutschen Multimediapreises mb21, Goethe-Institut Budapest, GoTo Technologies Hungary Kft., Guidance Zrt., Meet and Code, Nemzeti Kulturális Alap, Nemzeti Tehetség Program, rentIT, számlázz.hu, Vintage Galéria