A kiállítást egy Függönyrelief vezeti be, amely a Fényes Adolf Teremben 1970-ben rendezett kiállításon bemutatott objekt korszakából maradt fenn. Nagy Ildikó szerint ezzel a művel történt paradigmaváltás a magyar szobrászatban.
Részben rekonstruálja a Francia Intézetben 1980-ban rendezett kiállításának egy szobáját (Camera obscurák), illetve az enigmatikus Liza Wiathruck installációt, a különös sakkjátszmát, mely most, éppen a zseniális polihisztor, Kempelen Farkas halálának 200. évfordulóján folytatódik. Erre a szellemi vezérfonalra fűzhetők fel a doboz-installációk (Ostgiebel, Kepler, A háromszög születése, sőt a Vázlat az automata belsejéből is).
A Péri-bagatellek a magyar avantgárd egyik fontos alakjának, Péri Lászlónak ajánlott sorozat, melyet a Kassák és Moholy-Nagy hommage-reliefekkel együtt 2000-ben láthatott a Fészek Galéria közönsége, majd 2002-ben a berlini Neue Nationalgalerie-ben állították ki.