A festészetben ábrázolhatók a mozgás különböző alternatívái a megfigyeléstől a metaforáig. Alapvetően állókép jellege speciális terep. Az állóképen ábrázolt mozgás illusztrációja lehet Zénón sok száz éve ismert mozgás-paradoxonjainak. Akhilleusz nem tudja legyőzni a teknősbékát – ám ez csak egy különleges nézőpontból elfogadható állítás.
A képeimen szereplő alakok nem jutnak sehova, bár valahova igyekeznek. Olyan mozdulatokat ábrázolok, amelyekben benne van a megelőző és azt követő mozdulat kibomlásának lehetősége. Ezt a lehetőséget viszont az erről való lemondásra használom. Olyan képi elemekkel kísérletezem, amelyek felfüggesztik e célba érés egyértelműségét. A mozdulat eggyé válik aktuális állapotával, magától nem lesz képes aktualitását új aktualitásra cserélni, csakúgy, mint Akhilleusz.
Mindezt abban a reményben, hogy ha kikerül a fókuszból a cél, érdekesebbé tud válni maga az állapot, a mozgás illúziója vész el, a mozgás képessége nem, mivel metaszinten új utat találhat az értelmezés terében.
Fodor Emese