A bemutatásra kerülő anyag 2020-2021-ben készült, több mint egy éven keresztül. Alapvetően három nagyobb egységből áll; két performanszról készített digitális és analóg fotókból, beállított képekből és egy videóból.
A címadás megidézi az oziriszi halált és halhatatlanságot, valamint a profetikus hagyományra is utal. A túlvilág bejárása szükségképpen a beavatási utak sajátja.
Mindez az alkímiában leginkább a nigredo fázishoz tartozik, ezért is láthatjuk a fekete-fehér képeken agyagba/földbe ragadt gólemként/második Ádámként a performert, amiből kiemelkedik és lefosztja magáról a hamis képeket/képzeteket, mintegy az újjászületés analogonjaként.
Másrészt – a teljes alkímista processzusra utalva – az egyik triptichonon ezért szerepel az egyik képen a szürkésfekete fázis, majd a kifehérítés, az albedo, és végül a vörösödés, a rubedo fázisa.
Mindhárom print egy képből készült. A természetben készült performansz-fotók negatívjainak egymásra szkenneléséből áll össze a másik sorozat. A beállított képeken az arc eltorzul és maszkszerűvé válik. A videó a processzusra koncentrál; az előre- és hátrafelé lejátszott történet szimmetrikus keretet ad a munkának.
Kecskés Péter