A kis automata fényképezőgépeket az igazi fotósok nem veszik komolyan.
Nem lehet rajtuk külön állítani a blendét és az időt, nem lehet operálni
a mélységélességgel, a vaku többnyire kontrollálatlanul beégeti vagy alulexponálja
a témát. Mindezek mellett azonban van egy előnyös tulajdonságuk: állandóan
kéznél lehetnek, és különösebb macera nélkül rögzíthető velük az adott
pillanat látványa. Ezért nem véletlen, hogy az amatőr fotózás tömeges
elterjedésével párhuzamosan a képzőművészek is egyre inkább rászoktak
erre a kényelmes és hatékony megoldásra. A kiállító művészek már
évek óta így használják ezt a médiumot. A bármikor elkattintható exponálógombbal
mindennapjaik látható helyszíneit és eseményeit, de szellemi, gondolati
kalandozásaik láthatatlan útvonalainak a valóságban visszatükröződő képeit
is dokumentálják ezek a felvételek. A fényképnaplók készítôi néhány hónapja
úgy döntöttek, hogy mind a négyen bekapcsolják a dátumozót a gépeiken…
A többszáz kisméretű
fotóból dokumentumszerű tárgyilagossággal rajzolódik ki az a közeg, amelyben
alkotói identitásukért meg kell küzdeniük, és naplószerűen követhető nyomon
az a folyamat, ahogy a csak rájuk jellemző művészi látás- és gondolkodásmód
megszületik.