G. F. rejtekhelye

2002. június 5. – június 29.

Belépés csak egyedül, és csak előzetes bejelentkezés alapján:

Előd Ágnes (1974) fiatal szobrászművész, az utóbbi években elsősorban installációkat készít, úgymint 1998-ban a Szombathelyen bemutatott Helyszínelés, 2000-ben a Helyszíni szemle Jancsi és Juliska mézeskalács házikójában (Dunaújváros, Ústí nad Labem), 2001-ben a Műcsarnokban a Bűnügyi kiállítás, vagy 2002-ben Párizsban a Germination szervezésében a Karácsony. A művészt elsősorban virtuális, vagy ténylegesen nem létező terek valóságban történő felépítése, azaz megjeleníthetősége érdekli.

A jelenlegi kiállításon eddig még be nem mutatott installációját láthatjuk, ami tulajdonképpen nem más, mint G. F. rejtekhelye, G. F. nem titok, csak annak a számítógépes játéknak a főszereplőjének a neve, akinek "valós" személyazonosságának képzőművészeti projektben való részvételéhez a játék magyarországi forgalmazója nem járult hozzá. Szóval a G. F.-projekt alapját a számítógépes játékok virtuális terei inspirálták, ugyanis ha belépünk a kiállítótérbe, akkor tulajdonképpen G. F. rejtekhelyére lépünk be, arra a rejtekhelyre, amit még a játékból sem ismerhetünk!
Nem, ez nem ilyen egyszerű.
Aki ismeri azt a számítógépes játékot, melyben G. F. a főszereplő, annak a mű terébe lépve lehet egy olyan érzése, hogy a játék virtuális terébe lép be. Természetesen ez sem ilyen egyszerű, és semmi baj, ha ez az alapinformáció nem jut a térben egyedül leledző kiállításlátogató eszébe, merthogy biztos eszébe jut más – már csak abból kifolyólag is, hogy olyan egyedül van -, például a félhomály keltette gyermeki félelem, esetleg felnőttkori paranoia. A rejtekhelyet egyébként a játék kreatívjai által készített alaptér inspirálta, ám az alapanyagba, azaz az „alaptérbe” Előd Ágnes a tőle már megszokott, azaz ironikus módon nyúl bele, és alkotja újra.
A kiállításon, azaz G. F. szobájában tehát a térben egyedül álldogálló vagy mozgolódó látogató magának G. F.-nek a virtuális világába feledkezhet bele, ha éppen kedve van hozzá.


– kartonsisters –