2004. júliusától a két művész több alkalommal és különböző művészeti és informális csatornákon (pl. e-flux, e-mail listák) egy felhívást tette közzé, amelyben bankjegyet kér hozzájárulásként a projektjéhez. A felhívásra a világ minden tájáról beérkezett több mint hetven bankjegy átalakításához a művészek a kénsavtól, a fehérítőtől, a sósavtól a penészig és termeszhangyákig a legkülönbözőbb anyagokat és élőlényeket vetik be. A projekthez hozzájárulók így az általuk jelentős értékűnek ítélt bankjegy ellenében egy, a helyszín, az alkotók (a résztvevők által elfogadott) művész-státusza, az általuk beindított folyamatok és végül a szignó révén műtárggyá avanzsált „rekvizítumot” kapnak, anélkül, hogy a fizetőeszközön kívül bármilyen tárgy/mű születne illetve hogy a művészek bevételhez jutnának az alkotás díjazásaként. A világ legkülönbözőbb részein élő embereket bevonva, figyelmüket az eseménysorozatra fókuszálva a projekt a pénz értékét, pénz és művészet kapcsolatát vizsgálja, a felhívástól kezdődően tudatosan játékba hozva az intézményesült művészeti élet mechanizmusait és legitimizáló faktorait. Emellett a helyben összegyűlt közönségnek a művészeti „kísérletezés” és spektátulum közvetlen élményével szolgál.
A pénz visszafordíthatalan megváltoztatásának módszerei
2004. október 20. – november 14.
MegnyitóOpening: 2004. október 19. 18:00
2004. júliusától a két művész több alkalommal és különböző művészeti és informális csatornákon (pl. e-flux, e-mail listák) egy felhívást tette közzé, amelyben bankjegyet kér hozzájárulásként a projektjéhez. A felhívásra a világ minden tájáról beérkezett több mint hetven bankjegy átalakításához a művészek a kénsavtól, a fehérítőtől, a sósavtól a penészig és termeszhangyákig a legkülönbözőbb anyagokat és élőlényeket vetik be. A projekthez hozzájárulók így az általuk jelentős értékűnek ítélt bankjegy ellenében egy, a helyszín, az alkotók (a résztvevők által elfogadott) művész-státusza, az általuk beindított folyamatok és végül a szignó révén műtárggyá avanzsált „rekvizítumot” kapnak, anélkül, hogy a fizetőeszközön kívül bármilyen tárgy/mű születne illetve hogy a művészek bevételhez jutnának az alkotás díjazásaként. A világ legkülönbözőbb részein élő embereket bevonva, figyelmüket az eseménysorozatra fókuszálva a projekt a pénz értékét, pénz és művészet kapcsolatát vizsgálja, a felhívástól kezdődően tudatosan játékba hozva az intézményesült művészeti élet mechanizmusait és legitimizáló faktorait. Emellett a helyben összegyűlt közönségnek a művészeti „kísérletezés” és spektátulum közvetlen élményével szolgál.