1994-ben került megrendezésre a II. Nemzetközi Művészkönyv-kiállítás, majd 2000-ben a III. Nemzetközi Művészkönyv-kiállítás. A gyűjtemény folyamatosan gyarapodik, jelenleg mintegy 1200 munkát tartalmaz. Ezek a képzőművészeti alkotások különböznek a hagyományos könyvektől, funkciójuk nem az olvasás. Míg a legtöbb ember egyetértene a könyv definíciójában, nehézségekbe ütközünk, ha a művészkönyvet egyetlen, egyszerű állítással szeretnénk jellemezni. Ha művészkönyvrol beszélünk, a könyvre vonatkozó meghatározás elveszti egyértelműségét – akár a formátumot, anyagot vagy a tartalmát nézzük: a művészkönyv elsősorban műalkotás. A legváltozatosabb technikákkal (másolás, nyomtatás, metszés, ragasztás, forrasztás, varrás), a legkülönfélébb anyagokból, eszközökből (fa, papír, muanyag, réz, ólom, vászon, gipsz, textil) készülnek. A művészkönyvek bővelkednek vizuális ötletekben és tartalomban; színesek és változatosak.
A kiállítás kísérőprogramjaként illetve „kísérő-kiállításaként” Matej Krén szlovák képzőművész könyvekből épített installációját, az Omphalos című „könyvkupolát” mutatjuk be a Csók István Képtárban. Matej Krén könyvfalai és -építményei a végtelen memóriának és a könyvekben rejlő tudásnak, a felgyülemlett információnak szimbólumai.