A felhasznált anyagok fizikai jellemzőiből következő folyamatok mellett a kiállitás cimével egyúttal Malevics „Ház készülőben” cimű, 1914-ben készült festményére is történik utalás, egy absztrakt, a szuprematizmus időszakában készült munkára is, amely viszont a konstruktivizmus gondolatiságát és jegyeit is ugyanúgy magában hordozza.
Az így kialakuló ellentmodásból fakadó irónia alapvető jellemzője Schmierer puritán megjelenésű, de rendkívül gazdag referenciális háttérrel rendelkező munkáinak: Malevics „planitá”-i és architektonjai – kvázi építészeti modelljei – mellett az `50-es évekbeli gesztus-festészet festékcsurgatásos, fröcsköléses technikával készült munkái, Joseph Albers művei, a `70-es évek kapitalista és antikapitalista forradalmi utopiáit kritikával kezelő „neogeo” irányzat elképzelései – egyaránt felidéződnek általa, de iróniáját munkáinak kis méretével is hangsúlyozza. A spontaneitás és az akkurátus megvalósítás kettősségéből kialakuló művek térbeli viszonyokra is reflektálnak, s nemcsak a galeria-tér neutralitására, hanem 15 cm-esre sztenderdizált dimenzióikkal és raszteres installálásukkal akár a kórházak, laboratóriumok tereit határoló csempével borított felületekre is.