Talán meglepőnek hangzik, de a kortárs képzőművészet e nem mindennapi alakja Magyarországon is ismert, legendás személyiség, akinek budapesti látogatását sokan türelmetlenül várják. Igaz, széleskörű ismertségét elsősorban nem művészetének, hanem a profi gördeszkázásnak, az általa alapított cégével, a Toy Machine-nel gördeszka lapokra készített közkedvelt grafikáinak és „utcastílust” követő ruhaipari cégekkel való együttműködésének köszönheti.
Ed Templeton művészetét nehéz lenne bárhova is besorolni. Sikerét fotóinak és akvarell technikával készült festményeinek őszinte hangvétele, napjaink fiataljainak a világon mindenütt tapasztalható kiábrándultságát átütő erővel érzékeltető képei és az azokon található szöveges kommentárjai adják.
Nem mindennapi módon installált kiállításai ellentmondanak a ma megszokott kiállítási gyakorlatnak, igazi különlegességek, egy újszerű látásmód lenyomatai. A menyezettől a padlóig szőnyegszeruen felrakott fényképek, rajzok és festmények nagyon erős, intenzív élményt nyújtanak.
Ed Templeton képi nyelve, rajzai és szövegei olyan módon jelennek meg és szólalnak meg képzőművészeti alkotásain, kiállítási installációiban éppúgy, mint gördeszkáinak felületén és az általa tervezett ruhákon, ami a legfiatalabbakat is megragadja.
Az ésszerűség temetője kiállításon a művész saját életéről „mesél”, családjáról, barátairól és mindazokról, akikkel profi gördeszkásként találkozik a városban és a versenyeken. Ez az önéletrajzi ihletettségű óriás-installáció mégis túlmutat a személyesen, és fontos szociális és társadalmi jelenségeket érint.