Ackermann a Hanes Foundation támogatásával, egy éves ösztöndíjjal a New York Studio School of Painting, Drawing and Sculpture iskolában tanult, majd a kilencvenes évek új irányzatokat hozó New York-i kulturális közegében művészete gyökeret vert. Az akkori enfant terrible atmoszférának (Larry Clark-Kids, Harmony Korine-Gummo, Sonic Youth, Karen Kilimnik, Mike Kelly-Destroy All Monsters, Bernadette Corporation) egyik jellemzője volt, hogy a műfaji kereteket átlépve vegyítette a divat, a zene és a legkülönfélébb képzőművészeti műfajok kifejezésmódját, nyelvét, eszközrendszerét. Már a művész korai munkáin megfigyelhető a művészeti médiumok összeolvasztására törekvő dekonstruktivista szellem, ami formát és rendszert bont; a kollázs építkező és a rajz szabad rendszerépítésének kombinálása jellemzi.
Korai munkái – mindenekelőtt rajzok és kollázsok – kalligrafikus, poétikus, improvizációt idéző művek, és elsősorban saját közegének, valamint az ún. ifjúsági kultúra személyes és kollektív problémáival, szexualitással, drogokkal, hatalmi pozíciók megkérdőjelezésével, bizonytalansággal és kontemplatív sorskereséssel foglalkoznak. Ez az önmagából kiinduló, de több dimenzióban inspirált és terjeszkedő, valamint az önrombolás romjaiból építkező stílus meghatározza Ackermann csaknem teljes munkásságát egészen 2010-ig, ami a kiállítás anyagán egyértelműen és folyamatosan követhető. Az elmúlt év új művei, egy teljesen letisztult, két színre és egy kompozícióra épülő sorozat, a Fire by Days (Tűz, napról napra) elsőként itt, Budapesten kerül bemutatásra.
Ackermann egyéni kiállítása a Ludwig Múzeum olyan hazai, illetve magyar származású alkotókat bemutató sorozatába illeszkedik, akiknek munkássága kevéssé ismert itthon. A budapesti kiállítás magja az utóbbi három évben készült, a mérföldkőnek számító Marfa/Chinati Artist in Residence programban eltöltött idő egész képanyagából és az utóbbi évek munkáiból, elsősorban festményekből, rajzokból, nyomatsorozatokból és videókból áll. A kiállítást kísérő filmvetítés igyekszik közelebb hozni azt a korszellemet, amely közvetett vagy közvetlen hatással volt Rita Ackermannra, a nyolcvanas-kilencvenes években meghatározta, illetve ma is alakítja pályáját.