A művész által kiválasztott három aktivista csoport (Pussy Riot, Guerilla Girls és Gulabi Gang) mindegyike társadalmi célokért küzd főként a nemek közötti egyenlőség területén. Összetartozásuk egyértelművé tételére erős, visszatérő vizuális jegyeket használnak. Ezek a képek és attribútumok köszönnek vissza Molnár Ágnes Éva fotóin – álarcaik mögé rejtőzik, az azonosulni vágyás gesztusával tiszteleg munkásságuk előtt. A beállított fotókon az újrajátszásokkal és utalásokkal a különbözés és azonosulás lehetőségeit gondolja végig.
„Alapvető gondolkodás- és cselekvésbeli fogyatékosságokról árulkodik minden próbálkozás, hogy családban és hivatásban a régi viszonylatokat állítsák helyre férfiak és nők között” – írja Ulrich Beck a globalizáció taglaló egyik tanulmányában. „A családon belüli és a nemek között bekövetkezett változásokat csupán magánjellegű jelenségnek és problémának tekinti, s nem ismeri fel összefüggésüket a társadalmi és kulturális modernizációval.” A családi szerveződések szabályainak rongáltsága, átláthatatlansága a családi szerveződés alapjait is kétségessé teheti.
Molnár Ágnes Éva itt bemutatott másik, most elkezdett, Kötésben című sorozata másképp érvel. Úgy gondolja, determinál, köt minket az a mikroközösség, melyben élünk. Ez a kötöttség és kötődés meghatározza szerepünk ezen kis közösség keretein túl is. „A nők és férfiak együttélésének valamennyi (házasság előtti, alatti, melletti és utáni) formájában évszázados konfliktusok törnek elő” – érvel Beck. A konfliktusoknál erősebbek a kötések – válaszol Molnár Ágnes Éva. Együtt élünk másokkal, egy kapcsolatszövetben, előző generációkkal elválaszthatatlan függésben, akaratlan átörökítésben, mások akaratának alávetetten, vagy önként, vagy véletlen.