Konkoly Gyula egy hajdan, Franciaországban festett, időközben nagyobb részt megsemmisült képére emlékezik ezzel a kiállítással. E kép aktualitása az akkori és a mostani kor hasonlóságából következik.
A ’70-es évtizedben Európa olajválsággal és a kétszámjegyű inflációval küszködött. Eközben a nyugat-európai „hatvannyolcas” ifjúság Mao kis vörös könyvével gyilkolászott és robbantgatott, igaz, tömegjárvány és európai háború akkor nem volt.
A szibériai munkatáborok volt fegyence, Szolzsenyicin, irodalmi Nobel-díjban részesült, elvesztette szovjet állampolgárságát és ideiglenesen Párizsba települt. Szolzsenyicin a világ szeme elé tárta, hogy a pokol intézményes keretek között létezik a Földön, a Szovjetunióban.
Ez a „hatvannyolcasok” társadalmát nem túl’ érdekelte, így aztán a „Gulag szigetvilág” érdekessége az operett és a pornó aljára süllyedt.
Konkoly az „Ilsa, a Gulág tigrise” című pornófilm megjelenésekor készítette a mára csak töredékében fennmaradt művét. Mostani kiállítása az eredeti kép újragondolásával és a két kor problematikáinak hasonlóságával foglalkozik.