Németh Domonkos Tamás ösvénytan című első egyéni kiállítása betekintést nyújt az alkotó folyamatban lévő, a természetjárás témájával foglalkozó munkáiba. A turista személyében és működésében az ember-természet viszony számos fontos kérdése tetten érhető, például a város, kultúrtáj és természet elválasztása vagy a természetre vetett, abból tájat formáló esztétizáló tekintet. Mindezen keresztül felsejlik maga a természet, mint társadalmi konstrukció.
Különös figyelemmel fordulhatunk a hagyományos turista-természet interface-ként működő turistatérképek felé, ahogyan Németh a Rippl-Rónai Művészeti Intézet fotográfia képzésén készült mestermunkája is a térképpel foglalkozik – hiszen a feltérképezés nem egyszerűen információ rögzítése, hanem olyan gesztus, amellyel a térkép készítője a saját szempontjai szerint értelmezi és rendszerezi: használatra, fogyasztásra előkészíti az adott területet. A turistatérképek sérüléseit képalkotó eszközként felhasználó diplomaprojekt mellett például infracsapdás és generatív mesterségesintelligencia-programot eltérítő munkákat is láthatunk a Foton Galériában.
Visszatérhetünk hétvégente egy paradicsomi létállapotba a város határát átlépve, ha az eredeti Édenkert fallal körülhatárolt, öntözve művelt terület terület volt? Vagy érjük be a friss levegővel és azzal, hogy a domboldalból, az Aussichtspunktról visszanézhetünk a városra? A némi szeretetteljes iróniát sem nélkülöző kiállítás ilyen és hasonló kérdések megfogalmazásának (barna erdő-) talajaként is szolgál.