Dafna Talmor brit képzőművész a Balaton Eye nemzetközi művészeti rezidenciaprogram egyik résztvevője. A projektben való részvételre Claudia Küssel kurátor kérte fel, aki a Művészetek Háza Veszprém megbízásából több kiállítást is szervez a Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa projekt keretében.
Dafna Talmor művészete a tájkép – a fényképészet egyik klasszikus műfaja – iránti rajongására épül. Megközelítése azonban minden, csak nem klasszikus, és valójában nehezen illeszthető be a fotográfiai hagyományba. Munkáinak erős kortárs vizuális megjelenése és esztétikája van, amelyet nem könnyű összehasonlítani más, mai fényképészeti gyakorlattal.
Dafna Talmor a rezidenciaprogram során a balatoni táj sajátos kincseit és természeti sajátosságait kutatta, mint például az úrkúti őskarszt természetvédelmi területét, a bakonynánai Római Fürdőt, a Tihanyi-félsziget tanösvényeit, a kisapáti és a hegyestűi bazaltorgonákat.
A vízfelületek és sziklaalakzatok fotografikus ábrázolása iránti erős vonzalma hatására kereste fel a vulkanikus táj számos bazaltképződményét, patakokkal és rejtett barlangokkal tarkított erdeit és természetesen magát a tavat is. Az ezeken a helyszíneken készült fényképek adták a lendületet az új munkákhoz, inspirálták a negatívok kollázsolásával készült fotók megkomponálásához, amelyeket a Dubniczay-palotában mutatunk be.
A Constructed Landscapes (Konstruált tájképek) című munkájával Dafna a fotográfiai médium határait feszegeti, nemcsak a kezelés módjában, hanem a fő témájához, a tájkép műfajához való hozzáállásában is. Megkérdőjelezve a nyugati képi konvenciókban szereplő egyetlen perspektíva fogalmát, és kitágítja a táj fogalmát, ahogyan azt látni tanultuk.
A rétegek összetettségében olyan szélsőségekből álló műveket hoz létre, amelyek gazdag és többrétegű vizuális nyelvet eredményeznek, amelyben a folyamat legalább annyira fontos, mint a végeredmény. Új munkái a helyi tájra, valamint a Művészetek Háza Veszprém/Dubniczay-palota kiállítóterének architektúrájára reflektálnak.