Vera Molnar és Reigl Judit a II. világháború után települtek Franciaországba és nemcsak a francia, de elsődlegesen az európai kultúra megkerülhetetlen művészeti szereplőivé váltak.
Reigl Judit művei a magyar kortárs művészetben az egyik legmagasabb áron keltek el. Reigl a szürrealista és a gesztus alapú absztrakció összhangba hozásával vált világhírűvé az 1950-es évek után. Műveit a párizsi Centre Pompidou vagy a New York-i MoMA őrzi. A tavaly elhunyt Vera Molnar a számítógépes művészet úttörőjének tekinthető, aki jelenlegi kortárs női művészet leginkább felkapott figurája, idén a Pompidou rendezett műveiből gigatárlatot.
Míg Kucsora Márta és Vilim Kati munkássága révén a közönség a nonfiguratív művészet középgenerációjának két alkotóját ismerheti meg, mindketten a világhírű matematikai alapú művészet pionírjének, Kovács Attilának a tanítványai. Vilim Kati húsz éve él New Yorkban és aktív résztvevője az amerikai kortárs művészetnek, művei fellelhetőek amerikai köz-és magángyűjteményekben. S bár Kucsora Márta bázisa Magyarország, de tanulmányait többek között az amerikai Montclairben töltötte, és az elmúlt években elsődlegesen ázsiai és amerikai sikereiről hallhattunk.
A tárlat kurátorának, Dr. Mészáros Flóra művészettörténésznek, a nemzetközi nonfiguratív művészet szakértőjének a célja, hogy a megszokottól eltérő módon vizsgálja a nem ábrázoló művészet világát és négy női alkotó gondolkodását. A New York-i MoMa Making Space című kiállításának címére és koncepcióra reflektálva, – amely a női művészek térnyerését és az elmúlt ötven évben tett markáns, szociális alapú művészeti kérdéseket járta körbe – az egri tárlat nemcsak a női művészek fontosságát fókuszba helyező művészeti gondolkodás egyik példája kíván lenni, hanem az elmúlt évtizedek művészetének fő problémaköreit vizsgálja.
A kiállítás nem hatásmechnizmusok bemutatására épül, és nem művészeti párhuzamokat helyez a középpontba, hanem olyan jelenségeket analizál, mint például a térélmény megváltozása, a festészeti alkotásmód performatívvá válása, a virtualitásra és az információs társadalomra adott reakciónk, vagy a természettel való viszonyunk.