„Ember nélküli rideg tájban, néptelen urbánus közegben válunk voyeurré Regős István képeit szemlélve” – írja Kopin Katalin művészettörténész. A képzőművész szürrealista hangulatú, naiv-expresszív, abszurd-groteszk és pop-art elemeket ötvöz, historikus-eklektikus nosztalgiát idéz, de a metafizikus festészetből és mágikus realista képfelfogásból is merít.
Művészete történelmi korokat, elmúlt időket jelenít meg egy-egy jellegzetes épület, városi részlet, közlekedési eszköz, jellemző használati tárgy vagy éppen művészettörténeti parafrázis (ún. „hommage” képek) megfestésével. Regős Istvánt azonban nem csak a kép síkja, a tradicionális táblaképfestészet érdekli, hanem elmozdul a harmadik dimenzió felé, az objektek világába is. Kollázsokat készít, különféle anyagokat, tárgyakat applikál képeire, de assemblage-okat és installációkat is alkot.
A Hegyvidék Galéria kiállításán a legújabb festmények mellett a ’80-as, ’90-es és a 2000-es évek egy-egy emblematikus művével is találkozhat a közönség. A 70. életévét idén betöltő Regős István a kelet-közép-európai művész pozíciójából szemléli a világot, alkotásain keresztül tárja elénk Kelet- és Nyugat-Európa értékeit és szellemiségét. A megjelenített tárgyak, motívumok szimbolikus jelentéssel bírnak, amelyek a művész szabad asszociációs képzettársításai révén sokszor egy abszurdba hajló világba vezetik a nézőt.