Nádor Katalint (1938-2018) első önálló kiállításáig – melyet az acb Galéria rendezett meg 2019-ben – a Pécsi Műhely performanszait és kiállításait dokumentáló fotósként, vagy a Janus Pannonius Múzeum műtárgyfotósaként ismerték.
Ugyanebben az évben rendezte meg a Robert Capa Kortárs Fotográfiai Központ Nádor első intézményes kiállítását is, ami újabb mérföldkő volt az autonóm fotográfiai munkásságának recepciójában.
Az acb Attachmentben most megrendezett önálló kiállítás egy újabb réteget mutat be Nádor kísérletező, líraian absztrakt fotóművészetéből, ami az 1960-as és 1970-es években vitte tovább Kepes György és Moholy-Nagy László fotográfiai hagyományait és számos szálon kapcsolódott pécsi kortársainak újkonstruktivista, geometrikus művészeti törekvéseihez.
A művész fotogramjai, grafikai hatású csendélet-analízisei érzékeny alkotói látásmódról tanúskodnak, valamint a természetes és épített környezet, a táj és a tárgy összefüggéseit kutatják az absztrakt fotó lencséjén keresztül.