1564 volt és tél és február, – Itália kék egén borús hófelhők lomháskodtak, és a tompafényű hidegben suttogva terjedt a hír, hogy meghalt a komor mester, Buonarroti Michelangelo; és csönd és csönd és csönd és a ködös Albionban felsírt egy újszülött, a kicsi Bill Shakespeare, – és április volt és tavasz és 1564
A kiállítás középpontjában Michelangelo halálának és Shakespeare születésének történelmi közelsége, illetve az erről való megemlékezés áll; a két művészóriás munkásságának jelentősége alkalmat ad arra, hogy a koncept mentén a művészetről, a művészetnek az emberiség történetében betöltött kiemelt szerepéről gondolkozzunk el.
A kiállítási tér központi eleme Eleőd konceptuális térsora; az egyre csökkenő méretű kocka téregységek önálló tartalmi stációit négyen dolgozták ki (a 13 elemből álló térsor legnagyobb kockája 5 m, a legkisebb 1 m oldalú).
A koncept alapeleme a – pátoszra és/vagy iróniára; mítoszra és/vagy mesére egyaránt nyitott – kulcsmondat; erre „válaszolnak”, ezt értelmezik, ezt dolgozzák föl a művészeti akció résztvevői a saját alkotói területük eszközeivel.
Társkiállítók:
Árvay Zolta, Basa Anikó, Birkás Babett, Hafner Mónika, Juhász András, Kalmár Mónika, Lénárd Anna, Lugossy Mária, Mészáros Márta, Örkényi Antal, Szalay Péter, Tóth Anna
444
Installációs kiállítás Michelangelo és Shakespeare tiszteletére
2008. november 21. – december 28.
MegnyitóOpening: 2008. november 20. 18:00