Az alkotó maga önarcképe révén bukkan fel a kiállításon – Bąkowski volt a modell, mely alapján A fiú és a kutyája emberalakját megöntötték. A hiperrealista szobor egy vándort ábrázol, aki mintha egyenesen egy cyberpunk disztópiából lépett volna elő. A fertőzésekkel szemben óvó védőöltözet viselő, magával légtartályokat vonszoló hős talán egy totális ökológiai katasztrófa túlélője, vagy éppen kozmikus értelemben otthontalan csavargó, aki a Naprendszerben ténfereg – természetesen kutyája társaságában.
A fiú és a kutyája a Mad Max-féle posztapokaliptikus filmes antiutópiák alakjait idézi fel, olyan elbeszélésekét, melyek hősei egy katasztrófa utáni világban élnek a bukott civilizáció maradványait hasznosítva újra, mindeközben a fejlett technológia reliktumainak és a túlélés primitív, rögtönzött technikáinak sajátos hibridjét alkotva meg…”
– részlet Kuba Bąkowski Air Sculptures and Other Flying Objects címmel a varsói Ujazdów-vár Kortárs Művészeti Központban megrendezett egyéni kiállításának kísérőszövegéből (Stach Szabłowski, Egyéb repülő objektumok, 2006)