Művészetének kezdőpontját az 1970-es évek közepére tehetjük, amikor a Képzőművészeti Főiskola növendékeként az individuális mitológia gondolatkörével kezdett el foglalkozni. E kifejezéssel saját értékrendjét jelöli, amelyet egy patriarchális társadalmi és művészeti közegben kell érvényesítenie. A klasszikus művészeti oktatás alapjának tartott aktrajzolás kapcsán merült fel először benne a társadalmi nemiség problémája, a férfi és a női tekintet különbözősége. A női nézőpont keresése, a nőmuvész identitásának meghatározása erőteljesen összefonódik a hatalom és az ábrázolás viszonyának vizsgálatával is.
A másik Vénusz Drozdik bemutatkozása a Modemben. A tematikusan válogatott, a kiállítótér sajátosságait figyelembe vevő, újrakomponált, illetve most először bemutatott művekből felépülő kiállítás a másik látásmód küzdelmes képzőművészeti történetére világít rá, s új tapasztalati lehetőségekkel is várja a látogatót.