A kiállítás a műalkotás történeti és aktuális értelmezése, a megőrzés, illetve a rekonstrukció, újra-alkotás vagy újra-kontextualizálás kérdéseivel foglalkozik.
Köztudott, hogy fontos művek csak a létrejöttüknél jóval később válhattak ismertté, adott esetben jóval elkészültük után kerültek nyilvánosságra, sőt vannak művek, melyek az elképzelés idején nem valósulhattak meg, ám szerencsés esetben akár évtizedekkel később igen, mégis az adott korhoz (az eredeti idea megszületése korához) köti őket a történeti tudat.
Fontos műalkotások elvesztek vagy megsemmisültek, mégis újra láthatóvá válnak rekonstrukció révén, más művek pedig, bár léteznek, egy új művészi program, „kisajátítás” vagy új szempontú művészi figyelem nyomán új formában kerülnek a nyilvánosság elé ismét.
Mit jelent ez a megértés illetve az interpretáció vonatkozásában? Új jelenségről van-e szó, vagy ez a hagyomány alapvető sajátossága? Melyik mű-változat a „valódi”? Lehet, hogy mindegyik?
A kiállításon bemutatásra kerül Erdély Miklós Morálalgebra. Szolidaritási akció (1972) című művének rekonstrukciója, Jovánovics György 1971-ben készült Mennyezetreszorító szerkezete és a Kis Varsó egy 2005-ben végrehajtott rekonstrukciójának dokumentuma.
A mű ideje / a mű az időben
2007. október 12. – november 25.
MegnyitóOpening: 2007. október 11. 19:00