A projekt honlapjára ingyenes regisztrációt követően vagy népszerű közösségi portálok tagjaként bárki feltölthet képeket és rövid szöveges üzeneteket. A beérkezett képekről és szövegekről a többi felhasználó szavazhat, értékelésük (like-dislike) alapján minden 100 órában két kép és egy üzenet választódik ki, amelyek műalkotásként (print, festmény) kerülnek megvalósításra.
A Leroy Brothers célja, hogy lehetőséget adjon a világon bárki számára, hogy képével és nevével részt vegyen egy Leroy-projektben, s ezáltal befolyásolja művészeti tevékenységük, kiállítási megjelenéseik tartalmát.
A Leroy Brothers művei az általuk felépített rendszerből adódóan így nem egyes személyekhez, hanem egy felhasználói közösséghez köthetőek, a művészcsoport csak a bemutatás médiumát és körülményeit tudja befolyásolni. Ez utóbbiak többnyire olyan installációk, amelyek utalva a projekt szellemiségére, a virtuális tér jelenségeit és az abban zajló folyamatokat képezik le a valós, fizikai térben.
A véletlen emberi kapcsolatok természetrajza című kiállítás a BDRtist projektben születő művek megvalósulásának különböző stációiba nyújt betekintést: a kiindulásul szolgáló honlaptól egészen a különféle médiumokban megvalósult műalkotásokig.
A kiállítás egyik installációján, a projekt magyar felhasználói által feltöltött képek és üzenetek is megjelennek. Külön teremben kerülnek bemutatásra a honlap egyik legaktívabb, az összesített rangsor alapján jelenleg második helyen álló felhasználója, Maria Elena Udali képei és szövegei alapján megvalósított művek.
A projekt demokratikus szellemének és címének (BDRtist = Be the artist!) megfelelően ezúttal művész-személyiségként helyeződik fókuszba egy olyan felhasználó, aki aktivitásával és az őt szavazataival támogató közösség jóvoltából gyakori résztvevője a Leroyok munkáinak.
A közösségi média egyre növekvő hatással van az emberek egymással és a világgal való interakciójára. Az olyan közösségi oldalak, mint a Twitter, Google+ és a Facebook ma már alapvetően befolyásolják azt is, hogy hogyan tájékozódunk, üzletelünk, teremtünk kapcsolatokat, építjük a karrierünket.
A Leroy Brothers a kiállítás címével is erre hívja fel a figyelmet, koncepciójuk a tömegkultúra és a magas művészet kapcsolatából kiindulva pedig elsősorban azt a kérdést veti fel, hogy milyen következményekkel jár a művészet tekintetében a tömegmédia fokozatos közösségi médiává transzformálódása.