Mátrai Erik Air című kiállításának fókuszában ezúttal a képzőművész legújabb festészeti sorozata áll. Ezek a nagy méretű absztrakt vászonképek leginkább a “color field” festészet homogén felületképzéseivel rokoníthatóak. Azonban a képfelületek a közvetlen festészeti gesztusok, ecsetnyomok, kaparások helyett speciális festékfújási technika révén telnek meg finoman egymásba tűnő, szinte éteri hatású színfelületekkel.
A művész saját testén és légzésén alapuló eljárás során a vászon felületén apró, szinte alig látható festékfoltok kerülnek egymás mellé és fednek egymásra. Vagyis a képsíkon látható színmezők valójában nem fizikailag összekevert színekből, hanem a pointilista színelmélet értelmében tisztán, keveretlenül, parányi pontok optikai együttállásából születnek meg a képnézőben. Az így létrejövő festmények fiktív légköri jelenségek és transzcendentális tájak távlatait nyitják meg.
Mátrai atmoszférikus festményei, valamint az ahhoz kapcsolódó papíralapú művei, a nagy léptékű fényművészeti térinstallációiban is központi szerepet játszó fenséges esztétikáját, ezen keresztül pedig voltaképpen a természettudományos megismerés és a szakralitás kapcsolatának kortárs lehetőségeit kutatják.