Köves Éva belvárosi terekről, házfalakról, ablakokon tükröződő tájakról készített fekete-fehér fotóit vászonra kasírozza, átfesti, majd képinstallációkba rendezi. 1997-ben a Velencei Biennálén, ahol két másik művésznővel együtt képviselte a kortárs magyar képzőművészetet, budapesti tájakról és a Velencébe vezető autóútról készített képsorozatát komponálta installációvá. A konstruktív szemlélet, és az urbánus téma után a természeti környezet organikusabb elemei is megjelentek festészetében, de a képalkotás csak az installáció kompozíciós zártságát tekintve változott. Egy adott látványt több szögből és távolságból rögzített, majd a képeket egymás mellé illesztve egy új képet állított össze.
Munkáiban néhány éve, az architekturális terek és a természeti környezet mellett, megjelentek a figurális elemek is. A Deák Erika Galériában tavaly bemutatott kirakat-sorozatában az épületek üvegkirakataiban tükröződő homlokzatok maradandó építészeti struktúrája rávetül a divatbábuk képviselte állandóan változó látványra.
Köves Éva legújabb kiállítása tematikáját
és képi világát tekintve szorosan kapcsolódik
az előzőhöz. A most bemutatásra kerülő
arckép-sorozata a képzőművészeti vonatkozásáról
is jól ismert Benetton cég üzletkirakatainak újrainterpretálása.
A kirakat üvegén tükröződő látvány
és a kirakatban lévő, csak az üvegen keresztül
látható portrék egy képpé állnak össze.