Egy használaton kívüli tér korábbi sokrétü történetét felidézve és dokumentálva lehetséges jelenbeli szerepekre kérdez Ipsics Barbara videója – egyszerre poétikus és ironikus formában.
Az építészeti tér változó tulajdonviszonyaiból következö funkcióváltásokból kiindulva utal társadalmi folyamatokra Nemes Csaba legújabb munkája.
Valós és vágyott tér dimenzióit jelenítik meg Łukasz Stokłosa festményei és Palatinus Dóra objektjei. Ám míg a lengyel müvész munkái filmélmények alapján emlékezetbeli és egyben vágyott terek átalakulását bemutatva mentális történéseket idéznek, Palatinus Álombuborékjai létezö helyszínek átalakulását feltételezik, ám nem a múltba vetítve, mint ahogy tárgyainak formájából következne, hanem ezeket a jövö tudatosan tervezett terévé változtatva.
Karolina Breguła egy, a múltban egy kisvárosi térben ismétlödö tragikus helyzetböl következö, állandó átalakulástól tartó városi közösség taktikáinak történetével párhuzamosan a müvészeti színtér valós és elképzelhetö pozícióira is reagál, groteszk, lendületes, önironikus formában. Fire-followers c. filmje a Velencei Biennálén a Román Pavilonban volt látható.