A Longtermhandstand örömmel mutatja be Pintér Gábor festőművész legújabb kiállítását, Brilliáns pacsuli ötletek (mikor elült a por, jött az idő) egészen földesen, zöld illat címmel. A friss sorozat az emberi viszonyok külső megfigyeléséből, a mindennapi együttlétek finom rezdüléseiből és a megélt idő rétegeiből építkező festői világot tár a néző elé.
A műveket koherens vörös–zöld színpaletta határozza meg, amely Pintér érzékeny festői nyelvén keresztül egyszerre idézi meg a bensőségességet és a feszültséget. A sorozat visszatérő tere a konyha: a főzés mint közös rituálé, mint az emberi találkozások és az együtt töltött idő metaforája több kompozíció meghatározó elemeként jelenik meg.
Az idő fogalma változatos formákban bukkan fel. Egy kisebb tájkép parkjelenetében például a Windows-képernyővédőkre emlékeztető, visszafelé olvasható ERUTUF felirat merevedik meg a természet időtlenségében – a JÖVŐ kiszámíthatatlanságának képi jelzéseként.
A kiállítás legnagyobb méretű festménye egy fürdőző nő és egy kocsiból kiszálló, cipőjét levető férfi jelenetére épül. A kompozíciót egy váratlan, konceptuális festői gesztus kapcsolja a sorozat egészéhez: egy Malevics-i szuprematista kompozícióját idéző ételmaradékot mosogató kéz repíti vissza a nézőt a konyha terébe. A zárókép így a közös főzés és együttlét befejező, mégis továbbgondolható aktusaként jelenik meg.
A tárlat különlegessége, hogy ritkán látható ilyen mennyiségű kis méretű munka Pintértől; ezek az intim léptékű festmények finoman rajzolják ki az élethelyzeteket és a szereplők között áramló láthatatlan energiákat.


