Benyovszky-Szűcs Domonkos képzőművész kiállítása a Faur Zsófi Galériában az esztétizált, láthatatlan erőszak formáira és terjedésére hívja fel a figyelmet a művészet eszközeivel. A tárlat középpontjában olyan erőszakkal átitatott elemek állnak, melyek nemcsak az elnyomáshoz, hanem, éppen láthatatlanságuk révén, annak rendszerszintű újratermeléséhez is hozzájárulnak.
Tradicionálisan ezek a jelenségek „cenzúrázva” érkeznek hozzánk: az erőszak romantikus vagy erotikus ábrázolása révén. Az erotizált és sokszor esztétizált bántalmazás a pornóiparnak is kiemelkedő terméke, melyhez hasonló témákat tömegesen találunk a görög és római mitológiában.
Ezen történeteket Peter Paul Rubens barokk festőművész újfajta érzékiséggel mutatta be, melynek esztétikája a kiállításon párbeszédbe kerül az ezredfordulóra jellemző „feature” pornófilmek vizualitásával. Erre a kulturális közegre utal a kiállítás címe is, Ovidiustól kölcsönözve: Caelestia Crimina – Égi bűnök.
A kiállítás nem keres felelősöket, nem hibáztat, nem stigmatizál, csak egy széles körben elterjedt és elhallgatott jelenségre hívja fel a figyelmet a kortárs képzőművészet eszközeivel. A festmények és risoprintek mellett a minket körülvevő, domesztikált bántalmazás analógiájára egyes művek lakástextilek (törülköző, díszpárnahuzat) formájában is teret kapnak a kiállítótérben, akár megvásárolható, hazavihető formában.
A kiállítás részeként adománygyűjtéssel kívánjuk támogatni a nők elleni erőszak területén jogvédő, segítő, kutató és köztudatformáló tevékenységet folytató Patent Egyesületet.