A kérdések Szabó Dezső Copy (2021) című sorozatával kapcsolatban is felvethetőek. A Vintage Galériában kiállított sorozat a chemigram technika alkalmazásával készült, mely során a fotópapírra Szabó hívófolyadékot vagy fixírt csepegtetett, majd a papírt félbehajtotta, így egy szimmetrikus formát kapva. Az elkészült képet esetenként papírnegatívként használva kontaktmásolással újabb képeket hozott létre.
A munkákra tekinthetünk úgy, hogy bennük a művész a fotografikus úton létrehozott absztrakt képi objektumot a fotópapír összehajtásával az önmásolás és a kontaktmásolás eljárásain keresztül a másolat szintjére redukálja. De nem lenne már időszerű meghaladni hagyományos elképzeléseinket az eredeti és a másolat viszonyáról?
A műalkotások státuszával kapcsolatos állásfoglalások egymásutánja és kísérletezés ez egyszerre, mivel az érintkezés révén megsokszorozott lenyomatok anyagi viszonyok egyedi és kiterjedt sorozatát vagy hálózatát hozzák létre.
Ennek a szövevénynek a láttatásához Szabó az anyag kiterjesztett vizsgálatával von kérdőre mindent, amit eddig a felhasznált vegyszerekről, a hordozóanyagról és az alkotófolyamatról, végső soron pedig magáról a képről tudtunk.
Rátkai Zsófia