Cerný azonban kitalált huszonhat különböző nemzetiségű művészt, a pályaképüket, az életrajzukat, akiknek nevében a művet egymaga készítette el. A műalkotás az összes tagállamot külön-külön egy-egy jellemző sajátossága alapján jeleníti meg.
Cerný nagy vihart kavart európai uniós projektje volt ihletője a szombathelyi csoportos kiállításnak, amely Dinnyeföld lakói (Cerny munkájában kolbászokkal összekötött dinnyehalomként jelenítette meg Magyarországot) címmel a művész blaszfémikus művei szellemiségében fogant.
A kiállítás a kulturális emlékezettel, a kulturális hagyománnyal, annak ikonikus szobrászati kifejeződéseivel, illetve azokat felülíró-átértelmező megjelenési formáival foglalkozik főként fiatal szobrászok alkotásai révén.
A csoportos kiállításon szereplő munkák mind a korábban hivatalos művészetként propagált szocreál "(fél)múlttá érett" világát hordozzák és ironikus módon tükrözik annak szellemét.
A kiválasztott munkák, mint reflexiók egyidejűleg írják át és írják felül az ismert szocreál, kultikus tárgyi "emlékekeit" sajátosan új megfogalmazásokká, illetve kritikus hangon közelítik meg a propaganda által kifejezetten plasztikusan érzékelhető politikai eszméket.