A „Biológiai metaforák” egy festményekből és rajzokból álló installációsorozat volt, amely a test művészi és tudományos reprezentációjának vizsgálataként fogalmazódott meg. Hogyan keletkeznek a saját testünkkel kapcsolatos gondolataink és érzéseink? Milyen mértékben teremtjük meg saját testtudatunkat a tudomány alapján, vagy más módon? Hogyan éljük meg testünket, különösen akkor, ha azt az orvostudomány szegmensekre boncolja vagy más módon kivonja? Hogyan hatolnak be és befolyásolják testi tapasztalatainkat és tudásunkat a patriarchális tudományos diskurzus és annak vizualizációi? Milyen szimbolikus jelentéseket tulajdonítanak az egyes szerveknek a patriarchális-testiségi hierarchiák? Hogyan manipulálja az orvosi terminológia és gyakorlat felosztási logikája a testről mint önálló entitásról vagy egészről alkotott elképzelést? Hogyan kapcsolódik ez a hatalom rezsimjeihez és etikettjeihez? Hogyan kapcsolódik az egyéni test fogalma a társadalmi fogalmakhoz és törvényekhez? Hogyan írják felül a társadalom és a társadalmi intézmények törvényei a test egyéni tapasztalatát? Pontosan hogyan ágyazódik be a test patriarchális orvosi reprezentációja a hatalmi struktúrákba és viszonyokba? Hogyan befolyásolja az egyéni testről szerzett tapasztalatainkat a tudományos ismeretek? Hogyan vált a tudományos szókincs és képi világ testtapasztalatunk uralkodó nyelvévé?
Drozdik Orshi