A művész egy-egy témával mindig elmélyülten foglalkozik. Több képen is megfesti, variálja a kompozíciót, a színeket, a formákat, a léptéket. Alaposan körbejárja a lehetséges változatokat, elmélyülten koncentrál, vizsgálódik, elemez. A témák, a Gyermekkori monumentumok, az Eszter-képek, a téranalízisek, a csendéletek, párhuzamosan futnak a festő életművében és kölcsönösen hatnak egymásra. Az elemzés a tudós festő, a pictor doctus jellemzője, ám az alkotás, a festés aktusa nála mégis inkább ösztönös cselekedet.
Kőnig Frigyes gyűjtögető alkat. Az Orbis Pictus című könyvében művészeti téranalíziseket, a Várak és erődítmények a Kárpát-medencében című kötetében a várakról készült rajzokat gyűjtötte egybe, ahogy lakásában pipákat és más tárgyakat gyűjt. Itt is egy gyűjteménnyel állunk szemben. Mégpedig egy nagyon különleges gyűjteménnyel. Kőnig Frigyes ugyanis nem mást, mint a festészetet, a festészet lehetséges módozatait gyűjti egybe az akadémikus ábrázolás-hierarchia szerint az egyik legmagasabb kategóriából, az aktból kiindulva.