Fischer Judit aprólékos precizitással megfestett képeinek mindennapi tárgyait Virginia Woolf Solid Objects című novellája ihlette. A szinte fotó realisztikus tökéletességben megjelenő tárgyak olyan, funkcionalitásuk során észrevétlenségbe ködösülő objektek, mint színes konfettikből összeállt (esetleges) formák, színes és fekete- fehér pomponok, használat után a szemétbe landoló parti papír asztalterítő vagy üvegmosó kefekukacok. A konkrétan felismerhető tárgyak mellett azonban feltűnnek olyan zavarba ejtő formák is, mint egy kacsakő tartó vagy tulajdonságátadással létrehozott háromdimenziós só és cukor képződmények.
Navratil Judit Mérges hernyó rajzai emlékkönyvek a változás, átalakulás, védekezés- sebezhetőség és mozgás tiszteletének jegyében. De az élet hurrikánaáni körforgásának, folytonosság és nyugvópont közti mókuskerék dinamikájának képi megfogalmazásaként Navratil előkészíti a hosszútávbukfenc mozgalmának megalapítását is, s elképzelt törekvésének werkfilmje a kiállítás alkalmával debütál.
Szemző Zsófia Fától az erdőt című rajzsorozata a rétegzettség és a töredezett értelmezhetetlenség felől közelít a természetesség állapotának halandzsa időszakához, kollázsokkal telerakott falfelületén pedig a végtelenségig keveredik egymással realitás és fikció. A természet közelségének állapotában feloldódva erdei videóján szinte felfoghatatlan a látott esemény ok okozati összefüggése kibillentve ezzel is a nézőt a kiállítás tárgyainak racionális megközelítéséből.
A ’halamandzsa’ megpróbálja látogatóit visszaringatni a glosszolália határokat lebontó, gyermekien puha állapotába.
Zsikla Mónika