Az elmúlt néhány évben Chintan Upadhyay csecsemőket ábrázolt képein – elsősorban fiúcsecsemőket, akikre indiai miniatúrákat festett. Vonásaik kifinomultan eltúlzottak, de nagyon kifejezők, érzelemdúsak. A futurisztikusan ábrázolt, a valóságon túlmutató csecsemő-képek ma olyan társadalmakról mesélnek, melyekben saját és kölcsönzött eszméink és hagyományaink keverednek. Tulajdonképpen a kettő közötti határok már elmosódtak, s ezáltal merültek fel a mutáció, az identitás, a tulajdon és a kultúra kérdései.
A Hiba kiállításon Upadhyay az átváltozás témáját dolgozza fel egy képileg sokkal közvetlenebb módszerrel: fizikailag mutálódott csecsemői a genetikai mutáció vizuális tükörképei, mely önmagában is komoly vitatéma. De a művész nem egy elszigetelt, sokkal inkább az egész világon végigsöprő, az embereket mélyen érintő jelenségként kezeli a témát, melynek ábrázolásával munkái az eszmék és a kultúra mutációinak kérdést is felvetik.