Január 1-jén Leitner Levente szobrászművész egy szuper-szenzibilis maszk sorozat kivitelezésébe kezdett. Korábbi karantén tapasztalatait átörökítve, átlényegítve a világjárvány egyszerre hasznos és utálatos részét képező tárgy fogalmát – egyúttal visszautalva annak eredeti, magasztosabb rendeltetésére. Az így megvalósuló installáció tervei szerint kiadja majd a tökéletes hangulatingadozás parafrázist.
p>A jelenlegi kiállítás a fent említett projekt egyik tematizált elágazása. A híres, germán Arminius (németül Hermann) heruszk vezér ellen vívott teutoburgi csata során a rómaiak súlyos vereséget szenvedtek. Arminius, aki római fogolyként olyan neveltetést kapott, amelyhez komoly katonai kiképzés is társult, ismerte a rómaiak taktikáját, így sikeresen összekovácsolta a germán csapatokat – ez volt az első eset, amikor a germán törzsek összefogtak, s a mintegy 20 000 főt számláló római haderő néhány katona kivételével mind elpusztult.
A váratlan végkifejletű csata helyszíne mellett talált Kalkriese-maszk inspirálta Leventét, hogy reflektáljon a műtárgyra. Ugyanis a germán származású római katonáknak maszkot kellett viselniük – „barbár” vonásaik eltakarására – városi felvonulásaik során.
A kiállított alkotások egy fiktív csata helyszínén talált felszerelések, amelyek egyúttal önálló életre kelnek. Ezek a hadi felszerelések láthatóan egy alternatív világból származnak. Leitner karakterei, mint a hétköznapi emberek kiégett alfaverzióinak maszkjai, az unikornis birkózó, vagy a duct tape maszkoló szalaggal teletekert, csillogó fekete vért felsejlő alakja, az uniformizált plasztik eldobható világ kiszolgáltatott fragmentumai.
A fancy, posztapokaliptikus fantáziavilág „védőpajzsai”, egy nyugtalanító vízió kiragadott előtükreként a kiégés és az őrület reprezentációi. Itt jövőnk nem a jó forgatókönyv szerint alakult.