SCANNER (Robin Rimbaud, 1964, London)
INTO THE BLUE
Scanner korábbi munkái is a zene és hangok fizikalitásával
való kísérletezésre épültek. Új
hanginsallációjában finom szőnyegen lépkedünk
a furcsa térben, amíg szemünk lassan megszokja a különös
körülményeket és atmoszférát.
Az "Into the Blue" kontemplatív, nyugodt és békés
tér. Olyan közeg, amelyben hallgathatunk, amit megérinthetünk
és elképzelhetünk.
Scanner annak a 90-es években felbukkanó brit zenész generációnak
kiemelkedő alakja, amelyet lenyűgözött az elektronikus
zene fizikai kvalitása, a hallgatóra gyakorolt elementáris
érzéki hatása. A alkotó hangokra vagy a vizualitásra
épülő művei a nyilvános és intim tér
határának és átfedéseinek feltérképezésére
tett kísérletek. Zenéjében és performanszaiban
is a mindennapi életben ismerős hangok kapnak főszerepet,
korai performanszaiban a mobiltelefonon folytatott beszélgetések
"scannelése" jelezte a hangok gyűjtésére
irányuló kísérletező kedvének határtalanságát.
Munkájának politikai olvasata és vonzata is jelentős,
hiszen belebonyolódik a megfigyelés különböző
módszereibe, betekintést enged a technikai és nyelvi voyeurizmus
hatalmi játékaiba.
A "Telefon-terroristaként" is emlegetett Scanner miközben
végigszáguld a kommunikációs pályákon,
az útközben talált nyersanyagokból építi
fel elektronikus zenei kollázsait és "talált"
párbeszédeit.
A zenész, író, médiakritikus és minimalista
anti-hős 1994 óta házigazdája a londoni Kortárs
Művészeti Intézet (ICA_London) "Electronic Lounge"
nevű programsorozatának.
1997-ben szerezte a párizsi operaház "Delta" című
balettelőadásának zenéjét és olyan
zenészekkel dolgozott együtt, mint DJ Spooky, Laurie Anderson és
Bryan Ferry.
1998-ban Mike Kelly képzőművésszel és a zeneszerző
Charlemagne Palestine-nel dolgozott együtt a londoni ARTANGEL felkérésére
létrehozott "Surface Noise" című projektjén.