Az elhagyott tárgyak – kesztyűk – Major Rebecca jóvoltából
"talált tárgyak" lettek, melyek a kiállítás
folyamán, a látogatók különböző egyedi, az
egyes fényképekhez fűzött kommentárjaival kiegészülve
hermeneutikai csomagokká gyarapszanak majd. A fényképeken
rögzített minden egyes elhagyott kesztyű fiktív történetek
és értelmezések garmadát indítja el. A "kesztyű",
mint „személyiséghordozó” ruházati cikk,
elhagyott állapotában is hordozza, akárcsak a "cipő",
viselőjének karakterét és életének bizonyos
fázisába betekintést enged. Az enigmák megfejtése
számtalan "világot" hoz létre a nézőben.
Interaktiv történetek peregnek le a néző előtt.
„Ez a projekt egy három éves kísérlet volt.
Egy kompakt fényképezőgépet hordtam magamnál folyamatosan,
és a segítségével összeállítottam
egy átfogó képet az elsősorban New York városában
elvesztett kesztyűkről. A kényszerességgel határos gyűjtőtevékenység
egy időmérési módszert körvonalaz. A gyűjtés
felfogható a történelem rögzítéseként
is, bármilyen jelentéktelennek tűnjön is az esemény.
Az alkotás a halállal, az elmúlással és az
emberi jelenlét szervességével és képlékenységével
is foglalkozik; és az amúgy áthatolhatatlan nagyvárosi
környezetet a sebezhetőség látszatával ruházza
fel.” (Major Rebecca)
Major – csak úgy, mint a kis.terem 2003-as évi A vágy
platformjai: A városi terep és lakói című projektjének
összes eddigi résztvevője – az első két hétben a helyszínen
fog dolgozni, s a kiállítás terében fogja kialakítani
szeptember végére, mások mellett Karafiáth Orsolya
költővel együttműködve, a kiállítás végleges
állapotát.
Káosztól rendig, szeméttől művészetig, személytelentől intimig
2003. szeptember 17. – október 26.
MegnyitóOpening: 2003. szeptember 16. 18:00