„Rajk László szamizdat munkái külonleges helyet foglalnak el saját életművében. Képregényeinek láthatatlan figurái egy triviális retorika és egy kommersz képi világ ellenében harcolnak, hőseit védelmezőn a művészet történetéből ismert művek, vagy sorsfordító történelmi események toposzaiba rejti.
A tükör-metaforára epülő „Kulcshelyzet” Rajk vécéfilozófiája. A vécén „levés” és a tükör paradigmájával a 80-as évek értelmiségének identitását igyekszik meghatározni.” (Sasvári Edit)
Dominique Auerbacher: Kulcshelyzet 1983 nyarán
Egy francia fotos találkozása budapesti értelmiségiekkel. A fotók hátoldalukon egy-egy személyes üzenettel 1983 nyarán visszatértek Budapestre, de sosem jutottak el a cimzettekhez. A furcsa gyűjtemény azonban egyben maradt, és a portrek most először nyilvánosságra kerülnek.
Akik a képeken szerepelnek:
Ara-Kovacs Attila, Balassa Péter, Bálint Endre, Barna Imre, Beke László, Birkás Akos, Body Gábor, Dés Mihály, Diner Tamás, Donáth Ferenc, Ekler Dezső, Erdély Miklós, F. Kovács Attila, Garas Dezső, Göncz Árpád, Grandpierre Attila, Háy Ágnes, Hernádi Gyula, Hubay Miklós, Kass János, Kelemen Károly, Klaniczay Gábor, Konrád György, Kornai Péter, Kornis Mihály, Kovács András, Kövendi Mária, Krassó György, Nádasdy Ádám, Makk Károly, Mayer Péter, Mándy Iván, Markó Iván, Nádas Péter, Pécsi Vera, Radnóti Sándor, Salamon Magda, Schiffer Pál, Simon Judit, Spiró György, Szenes Zsuzsa, Weöres Sándor, Zsilka János